خبرگزاری کار ایران

توسط دانشجویان انجام شد؛

برگزاری سالروز تولد مصدق در دانشگاه علم و صنعت

گرامیداشت سالروز تولد دکتر مصدق در دانشگاه علم و صنعت توسط دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به مناسبت سالروز تولد دکتر مصدق اقدام به انتشار ویژه نامه‌ای دربارهٔ وی کردند که پوسترهای مصدق نیز به همین منظور در دانشگاه منتشر شد.

علاوه بر انتشار پوسترهای مصدق٬ ویژه نامه‌«صبح فردا»، فعالیت‌های سیاسی وی٬ نقش مصدق در ملی شدن صنعت نفت و همچنین نقش او در توسعهٔ دموکراسی در ایران را بررسی کرده است.

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت هدف خود از انتشار این ویژه‌نامه را شناساندن اندیشه‌ها و فعالیت‌های این سیاستمدار تاثیرگذار به نسل جدید دانشجویان عنوان کردند و ابراز امیدواری کردند که بتوانند بدین وسیله پویایی سیاسی را در دانشگاه رواج دهند.

مدیر مسئول نشریه "صبح فردا" در همین راستا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: این نشریه از دی ماه سال ۹۱ آغاز به کار کرده و هدف انتشار این نشریه گامی عملی در راستای از بین بردن فضای تک‌صدایی نشریات و نهاد‌های این دانشگاه است.

طهمورث امیران افزود: این نشریه مدعی است به علت نبودن تشکل سیاسی مستقل، فعالیت حداقلی در چهارچوب نشریات تنها کاری است که از این دانشجویان ساخته است.

وی در تشریح هدف ویژه‌نامهٔ مصدق یادآور شد: در عکس‌العمل به قهرمان‌سازی‌های اخیر٬ ما وظیفهٔ خود دیدیم که ویژگی‌های یکی از قهرمانان مردمی تاریخ معاصر را به دانشجویان یادآوری کنیم.

امیران دربارهٔ تداوم سیاست‌های محدودیت‌زای دانشگاه٬ علیرغم تغییر رئیس، خاطر نشان کرد: اگرچه رئیس دانشگاه به دانشجویان قول داده بود به محض بازگشایی انجمن اسلامی، بازگشایی دیگر تشکل‌های مستقل را در دستور کار قرار دهد٬ اما با گذشت بیش از دوهفته از بازگشایی رسمی انجمن اسلامی، با وعده‌هایی واهی از اعطای مجوز به تشکل سیاسی مستقل آرمان خودداری کرده است.

گفته می‌شود تمامی دانشجویان طیف منتقد دانشگاه، انتقادهایی به اساسنامهٔ هیئت موسس فعلی انجمن اسلامی دارند و در اقدامی هماهنگ آن را تحریم و خواستار گشایش تشکل آرمان شده‌اند.

 

کد خبر : ۲۷۸۲۱۳