خبرگزاری کار ایران

انصاری با انتقاد از بداخلاقی‌ها؛

برخی رسانه‌ها با تغذیه از جیب ملت به اختلاف‌افکنی مشغولند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برخی رسانه‌ها که از جیب ملت تغذیه می‌شوند٬ با بداخلاقی همچنان به اختلاف‌افکنی مشغولند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، شب گذشته در مراسم چهلم درگذشت مرحومه سکینه ضیایی همسر مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، افزود: برخی زبان به تهمت و دروغ می‌آرایند، وظیفه آحاد مردم و دولت و مجلس است تا از حریم امنیت مردم و چهره نورانی انقلاب و اسلام پاسداری کنند و نگذارند بدخواهان فضای جامعه را آلوده کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری، با انتقاد از بداخلاقی رسانه‌هایی که از جیب ملت تغذیه می‌شوند، گفت: این رسانه‌ها بر خلاف شعار امسال که با نام همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت نامگذاری شده است، همچنان به اختلاف‌افکنی مشغولند.

انصاری، شرایط حساس ایران را یاد آور شد و گفت: کشورهای اطراف در آتش کینه و نفرت می‌سوزند و جهان اسلام در آتش جهالت‌های جدید شعله‌ور است و جای چهره رحمانی دین و پیامبر خالی است.

معاون رئیس جمهوری، افزود: ایران، به برکت مکتب اهل بیت و امام راحل و الگوهای انقلاب در امنیت بسر می‌برد ولی دست‌هایی در کار است تا نفرت ایجاد کنند و کینه و دشمنی را جایگزین این امنیت کنند.

وی، خاطرنشان کرد: جامعه پیامبر که باید با دشمن مدارا کند، نمی‌تواند زبان خشن، قلم خشن و زبان توهین و قلم افترا و رسانه در خدمت دروغ پراکنی داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری در این مراسم که در مسجد «کوشک نو» اردکان برگزار شده بود، به دوران دولت اصلاحات و شخصیت برجسته رئیس این دولت اشاره کرد و گفت: رئیس دولت اصلاحات توانست چهره‌ای رحمانی از اسلام و ایران در جهان مطرح کند. چهره‌ای که توانست روحانیت اصیل را آنگونه که هست، معرفی کند.

وی، تاکید کرد: امروز که غبار کینه‌ها کم و بیش فرو نشسته و آمار و ارقام خود را نشان می‌دهد، می‌توان گفت یکی از پر افتخار‌ترین دولت‌ها به لحاظ شاخص‌های بهره‌وری، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، دیپلماسی فعال و عزت مدارانه، دولت اصلاحات بوده است.

انصاری در ادامه این مراسم، به ایام بعثت پیامبر اکرم به خصوصیات اخلاقی ایشان اشاره کرد و گفت: اساس گرویدن مردم و حتی مخالفان به اسلام، اخلاق پیامبر بود.

وی، افزود: پیامبر در سخت‌ترین شرایط از کوره در نمی‌رفت، هنگام تسلط بر دشمنان، اعلام عفو عمومی می‌کرد و خانه دشمنانش را خانه امن اعلام می‌کرد.

انصاری، اظهار کرد: اخلاق و مدارا تا پایان عمر نه تنها شیوه پیامبر، بلکه شیوه امامان معصوم (ع) بود.

حجت الاسلام مجید انصاری در ادامه سخنان خود، یکی از اهداف بعثت پیامبر را مبارزه با اندیشه‌های نادرست و خرافی عنوان و بیان کرد: ایشان در عصری زندگی می‌کرد که دختران را زنده به گور می‌کردند و به زن ظلم می‌شد، پیامبر آمد و با رفتاری که با حضرت خدیجه و فاطمه زهرا داشت، به زنان ارزش داد.

وی، گفت: متاسفانه به گونه‌ای عمل شده که اسلام متهم به نقض حقوق زن شده، در حالی‌که از ابتدای آدم تاکنون، زن نقش اساسی در پیشرفت دین داشته است، از هاجر تا آسیه. این افتخار است که همسر فرعون به عنوان یک الگو معرفی می‌شود، حضرت مریم نیز همینطور و حضرت زهرا که الگوی جهانیان است.

حجت الاسلام مجید انصاری افزود: آیین بعثت، آیین خرد و تفکر است و رابطه‌ای با جهل و خرافات ندارد. و از نخستین کلماتی که به پیامبر آموزش داده شده نیز می‌توان این مهم را درک کرد.

معاون پارلمانی دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهلمین روز درگذشت مرحومه خانم ضیایی خاطرنشان کرد: امشب سخن از بانویی است که از خود، الگویی با ارزش به نمایش گذاشته است.

وی، گفت: مرحومه خانم ضیایی با قرآن، با خداوند و با دعا انس داشت. دلسوز مردم بود و به خود به خاطر تنگدستی همسایگان، زحمت می‌داد. او روشنفکر بود، تحلیل سیاسی داشت و درباره موضوع‌های جامعه فعالانه نقش ایفا می‌کرد.

انصاری، با تاکید بر اینکه جامعه ما به شدت نیازمند الگو در عرصه‌های مختلف است، افزود: بیت امام، بیت خاتمی، بیت صدوقی، کانون‌های ارائه ارزش‌های بعثت هستند و بی‌جهت نیست قلم‌های مسموم دشمنان در صدد شکستن جایگاه این الگوهاست.

وی، یادآور شد: سایت‌ها، ماهواره‌ها و تلویزیون‌های خارجی در حال سمپاشی علیه امام راحل که مروج اسلام رحمانی است، هستند و باید در این باره هشیار بود.

انصاری همچنین با ترسیم ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله خاتمی گفت: ایشان به لحظ اخلاق نیکو در اوج بود، به لحاظ روشنفکری در اوج بود، برای تامین معاش خود کشاورزی می‌کرد و اهل عرفان کاذب و مرید پروری نبود.

وی افزود: آیت‌الله خاتمی مثالی از برکات وجودی پیامبر است و همسرش نیز از تاثیر گرفته از حضرت خدیجه است.

این عضو جامعه روحانیون مبارز، با اظهار تاسف از اینکه نقش زن به عنوان مدیر کانون خانواده فراموش شده است، گفت: متاسفانه رغبت جوانان به ازدواج و فرزند داشتن هم کم شده و این معضل در خانواده مرفه بیشتر دیده می‌شود.

انصاری بیان کرد: خانم ضیایی اگر هیچ کاری نکرده باشد، تربیت همین هفت فرزند برای او کافی است، فرزندانی که در عرصه‌های مختلف به مردم خدمت کرده‌اند.

این مراسم با حضور بیت خاتمی و صدوقی، استاندار یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین معزالدینی امام جمعه موقت یزد، علی‌اکبر اولیاء، سید عباس پاک‌نژاد، محمد علی آهنگران، احمد مسجدجامعی، حجت الاسلام محمد صدوقی، معاون سیاسی استاندار، فرمانداران خاتم، بافق، یزد و اردکان و جمعی از علاقمندان برگزار شد.

کد خبر : ۲۷۷۲۸۴