خبرگزاری کار ایران

گروسی در گفت‌وگو با ایلنا:

۹۰ هزار میلیارد معوقه بانکی بازگردانده نشده است

یک نماینده مجلس گفت: ۹۰ هزار میلیارد معوقه بانکی وجود دارد که این ۹۰ هزار میلیارد به بهانه تولید و اشتغال گرفته شده٬ اما بازگردانده نشده است.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با هشدار در مورد تاثیرگذاری پول‌های سرگردان در فرایند انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات و تقویت احزاب در فرایند انتخاب نمایندگان تا حد زیادی از ورود پول‌های سرگردان به جریان انتخابات جلوگیری می‌کند و تاثیرگذاری هزینه در انتخابات کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: باید حساسیت بیشتری نسبت به ورود پول‌های کلان با منبع نامشخص به انتخابات اعمال شود، به عنوان مثال ۹۰ هزار میلیارد معوقه بانکی در حال حاضر وجود دارد که این ۹۰ هزار میلیارد به بهانه تولید و اشتغال گرفته شده٬ اما هیچ‌گاه بازگردانده نشده است.

این نماینده مجلس نهم با انتقاد از افزایش بی‌رویه تعداد موسسات مالی و اعتباری اظهار داشت: ما در سال‌های گذشته در کشور شاهد تعداد زیادی از موسسات مالی و اعتباری بودیم که مثل قارچ سبز شده‌اند و هیچ کشوری تا این حد بدون حساب و کتاب موسسه‌های مالی و اعتباری خود را افزایش نمی‌دهد.

گروسی تاکید کرد: معلوم است که بانک‌ها و موسسه‌های مالی که یک شبه ایجاد می‌شوند٬ برای کسب درآمد به دنبال راه‌هایی باشند که خارج از دایره تولید و اشتغال باشد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت توجه به واردات بی‌رویه را از جمله مواردی دانست که می‌تواند به کارتل‌های اقتصادی کمک شایان توجهی کند و افزود: طبیعی است که کارتل‌های اقتصادی و موسسه‌های مالی و اعتباری که یک شبه ایجاد شده‌اند برای کسب درآمد به واردات بی‌رویه دامن می‌زنند و در این رهگذر برای اینکه قوانین مورد نظرشان در جاهایی نظیر مجلس به تصویب برسد برای ورود افراد مورد نظرشان در مجلس تلاش می‌کنند که می‌توان رد بخشی از پول‌های سرگردان را در چنین جاهایی جستجو کرد.

وی با انتقاد از عدم شفافیت در اعلام اسامی پول گرفتگان از محمدرضا رحیمی تصریح کرد: اگر قبل از اینکه موضوع رسانه‌ای شود به دقت مورد بررسی قرار گیرد و اسامی متخلفان به افکار عمومی ارائه شود٬ ما شاهد اتفاقات ثانویه و زیر سوال رفتن تمامیت مجلس نخواهیم بود.

کد خبر : ۲۷۶۸۹۶