خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح سه فوریت توقف مذاکرات به دو فوریت تغییر داده شده است

یک نماینده مجلس گفت: طراحان طرح توقف مذاکرات آن را از سه فوریت به دو فوریت تغییر دادند و مشغول جمع‌آوری امضا برای دو فوریت طرح هستند.

سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در مورد طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای، گفت: به نظر می‌رسد طراحان این طرح را از سه فوریت به دو فوریت تغییر دادند و هم‌اکنون مشغول جمع‌آوری امضا برای دو فوریتی شدن این طرح هستند.

وی ادامه داد: هنوز این طرح به هیات رئیسه ارائه نشده و بنابراین هیات رئیسه نمی‌تواند در مورد آن در مقطع فعلی اظهار نظر کند و اگر طرح توقف مذاکرات هسته‌ای با قید دو فوریت به امضا نمایندگان برسد، ظرف ۴۸ ساعت باید در دستور کار هیات رئیسه برای رسیدگی قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساس مذاکرات بر مبنای منویات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ عزت، استقلال و مصلحت نظام است، اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان نیز بر این اساس گام برمی‌دارند و این سه محور اساسی را در دستور کار خود قرار می‌دهند و در این میان هر‌گاه منافع ملی به خطر بیفتد در مقابل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل خواهند ایستاد.

حسینی با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده یادآور شد: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید فرمودند که من تیم مذاکره‌کننده را حمایت می‌کنم، اما به مذاکرات خوشبین نیستم؛ که به نظر می‌رسد عدم خوش‌بینی رهبر معظم انقلاب به شناخت کامل ایشان از طرف مقابل بازمی‌گردد، که ما هم اکنون مذاکرات هر چه پیش‌ می‌رود، بیشتر مصداق‌های کارشکنی‌های طرف مقابل در زمینه به نتیجه نرسیدن مذاکرات را مشاهده می‌کنیم.

کد خبر : ۲۷۶۷۰۰