خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور مطرح کرد:

توضیحات پرونده هتل تارای مهاباد/ اقدامات قوه قضاییه برای انتخابات مجلس

دادستان کل کشور گفت: افرادی در رابطه با حادثه مهاباد بازداشت شدند و نتیجه پرونده توسط سخنگوی قوه قضاییه به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی در حاشیه همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت پرونده حادثه مهاباد ارائه کرد و گفت: دادستان مهاباد و دادگستری این استان و دیگر مسئولان٬ حادثه هتل تارای مهاباد را لحظه به لحظه پیگیری کردند اما متاسفانه دشمنان از این فرصت استفاده کردند و در آن دمیدند.

وی گفت: حتما بنا داریم با مسببان حادثه برخورد کنیم. اکنون افرادی در این رابطه بازداشت شدند و حتما نتیجه پرونده توسط سخنگوی قوه قضاییه به اطلاع عموم خواهد رسید.

دادستان کل کشور گفت: ماهواره‌ها و شبکه‌های فضای مجازی به تحریک احساسات مردم پرداختند و با مطالب دروغ٬ این حادثه را به یک بحران تبدیل کردند.

رییسی گفت: ‌دشمنان حوادثی را که در هر شهر و ساختمانی ممکن است اتفاق بیفتد را به یک مسئله اساسی تبدیل می‌کنند که البته این موضوع به معنای برخورد نکردن قوه قضاییه با مسببان حادثه نیست زیرا هماکنون متهمان این قضیه شناسایی شدند.

رییسی در خصوص اقدام‌های قوه قضاییه برای برگزاری انتخابات مجلس گفت: دست‌اندرکاران، مجریان، ناظران، کاندیدا‌ها و طرفداران آنها را توصیه به رعایت اخلاق و قانونمداری دارم. کشور ما٬ کشور انتخابات است و لازم است همه در این فضا قانون را رعایت کنند٬ اما اگر خدایی نکرده کسی به خود اجازه بدهد حریم قانون و اخلاق را زیر پا بگذارد٬ اولین متضرر خود اوست چراکه با رعایت اخلاق و قانون٬ سر و کار کسی به قوه قضاییه نخواهد افتاد.

رییسی در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف نظری بین دولت و قوه قضاییه درخصوص فیلترینگ نرم‌افزارهای ارتباطی وجود دارد٬ گفت: فناوری اطلاعات و فضای ارتباطی بایستی در جهت تسهیل امور و علم و فناوری استفاده شود اما متاسفانه برخی افراد زمینه القای  فساد، تهدید و امنیت روانی را توسط این ابزار ایجاد می‌کنند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در مورد فیلترینگ نرم افزار‌ها٬ گفت: ما دنبال این موضوع هستیم و تاکید هم کرده‌ایم اما اراده‌ای که در عمل وجود داشته باشد را شاهد نیستیم.

کد خبر : ۲۷۶۲۸۷