خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی مطرح کرد:

گسترش پایگاه های نظامی آمریکا در اطراف ایران

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا از گسترش پایگاه‌های نظامی آمریکا در پیرامون ایران خبر داد و گفت: انگلیسی‌ها نیز در حال باز گشت هستند.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع پاسداران و کارکنان سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، با اشاره به وظیفه پاسداری از کشور، ملت و انقلاب و ضرورت شناخت و پیگیری مسائل، حوادث و اتفاقات پیرامونی جمهوری اسلامی ایران برای پاسداران، گفت: پاسداران انقلاب اسلامی بایستی حوادث منطقه‌ای و بین المللی و سمت و سوی آن را درک و تهدیدات علیه امنیت ملی کشورمان را احساس کنند، چرا که لازمه پیشگیری، درک و احساس خطر تهدیدات فرارو و کسب آمادگی‌های لازم است.

وی افزود: امروز بالا بردن هوشمندی و میزان آمادگی دفاعی ملتمان و عزیزان بسیجی یک ضرورت است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با اشاره به تحولات منطقه گفت: سوال اصلی آن است که چرا در سایر نقاط جهان خبری نیست و چرا پانزده سال است که بزرگ‌ترین جنگ‌ها – کشتار‌ها و تنش‌ها در منطقه غرب آسیا است؟

صفوی در ادامه به بخشی از حوادث ۱۵ سال گذشته منطقه غرب آسیا اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این حوادث، حمله نظامی آمریکا و متحدانش و لشکرکشی آنها به عراق در سال ۲۰۰۳ است که حدود ۱۰ سال به طول کشید. آمریکائی‌ها که حدود سه سال پیش از عراق خارح شدند به بهانه جنگ با داعش، که خود آن‌ها ایجاد کننده آن بودند به این کشور برگشتند.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ عزم و اراده در برخورد با داعش از سوی آمریکائی‌ها و ائتلافی که علیه داعش بوجود آمده است، ندیده‌ایم و نه تنها با آن‌ها برخوردی صورت نمی‌گیرد، بلکه از آن‌ها حمایت نیز می‌شود.

صفوی با اشاره به شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه علیه مردم فلسطین در غزه، گفت: هم اکنون با اتفاقاتی که در منطقه غرب آسیا می‌افتد، اسرائیلی‌ها از مسلمان‌کشی در سوریه، عراق و یمن، با استفاده از منابع و پول کشورهای مسلمان و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل خوشحال هستند. اتفاقی که می‌افتد کشتن مسلمانان به دست مسلمانان است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری از شروع نهضت‌های بیداری اسلامی در تونس، لیبی، بحرین، مصر و هم اکنون در یمن بعنوان یکی از مهم‌ترین حوادث ۱۵ سال گذشته نام برد و در خصوص جنگ نیابتی شکل گرفته در منطقه، گفت: جنگی که سعودی‌ها علیه یمن شروع کرده‌اند، جنگی نیابی از طرف آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان اروپائی آن‌ها است.

وی افزود: هم اکنون پنتاگون، وزات دفاع آمریکا رسما اعلام کرده است که ما ۲۰ هزار نفر در اردن و ترکیه آموزش می‌دهیم تا در داخل سوریه بجنگند. دیگر این‌ها خودشان به میدان نمی‌آیند و نیابت می‌دهند به برخی کشور‌ها یا برخی گروه‌های تروریستی که آن‌ها وارد عمل شوند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تشریح اهداف آمریکا، صهیونیست‌ها و اروپائی‌ها در منطقه، طی ۱۵ سال گذشته پرداخت و گفت: طی ۱۵ سال گذشته، از اهداف و برنامه‌های اروپائی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکائی‌ها، تهاجم به کشور‌ها و ملت‌های اسلامی و معرفی اسلام و مسلمانان به عنوان یک تهدید جدید و جایگزینی آن با تهدید اتحاد جماهیر شوروی و یا کمونیسم سابق است.

صفوی تاکید کرد: بیش از پنج دهه است که آمریکا کمونیسم را به عنوان تهدید بزرگ معرفی کرده، زمانی که شوروی فرو پاشید، آن‌ها باید یک تهدید و دشمن جدید را معرفی می‌کردند. پس از حادثه مشکوک ۱۱ سپتامبر آنها گفتند اسلام برای ما بزرگ‌ترین خطر است و باید سراغ مسلمانان و کشورهای اسلامی برویم. موضوعی که پس از آن حادثه، جرج بوش در نطق خود از آن به آغاز جنگ‌های صلیبی نام برده است.

صفوی ادامه داد: آنچه آمریکائی‌ها می‌خواهند، نفت عربستان است. عربستان حدود ۲۶۲ میلیارد بشکه نفت دارد که روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت از چاه‌هایش استخراج می‌کند و بیست و دو درصد ذخایر نفتی جهان در عربستان است.

وی ادامه داد: هدف قرار دادن کشور‌ها و ملت‌های مسلمان و منابع استراتژیک و تفکراتشان از اهداف جنگ‌های ۱۵ سال گذشته در این منطقه می‌باشد. تسلط بر کشورهای اسلامی و جایگزین کردن حاکمان وابسته و تسلط بر منابع نفتی کشورهای را می‌توان از اهداف دیگر جنگ‌های این منطقه دانست.

صفوی در ادامه با اشاره به روند افزاینده فروش سلاح به کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: بایستی جنگی در میان باشد تا تولید کنندگان سلاح بتوانند سلاح خود را بفروشند. طی چند سال گذشته بیش از صد‌ها میلیارد دلار سلاح به کشورهای عربی فروخته شده است. بزرگترین خریدار سلاح عربستان سعودی است آنهم سلاح‌هایی که فقط آمریکا و رژیم اسرائیل دارند. نفت اینها را می‌برند و سلاح به آنها می‌فروشند. سال گذشته میلادی قطر ۱۲ میلیارد دلار و امارات هم بیش از ۱۲ میلیارد دلار سلاح خریداری کرده است.

صفوی تضعیف کشورهای محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی، همچون دولت سوریه، عراق، حزب الله لبنان را از برنامه‌های آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها دانست و گفت: تجزیه کشورهای اسلامی در دستور کار آمریکا و صهیونیست‌ها است.

وی ادامه داد: چرا باید کشورهای اسلامی تجزیه شوند؟ برای اینکه نتوانند با هم متحد شوند و قدرت جدیدی شوند. ایجاد دولت کردی جدید در عراق جزء اهداف آمریکا و صهیونیست‌ها است.

صفوی با اشاره به برخی از اتفاقات پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، گفت: پایگاه‌های نظامی آمریکا در پیرامون ایران، در حال گسترش است و انگلیسی‌ها که سال ۱۹۷۱ از خلیج فارس رفتند، هم اکنون در حال بازگشت هستند و در بحرین یک پایگاه نظامی ایجاد کرده‌اند. انگلیسی‌ها به خوبی عراق، افعانستان و عربستان را می‌شناسند. آن‌ها کشور ما را نیز می‌شناسند و با خاندان قاجار و پهلوی در ارتباط هستند و به برخی از آن‌ها حقوق پراخت می‌کنند. در خیلی از موضوعات انگلیسی‌ها به آمریکائی‌ها مشاوره می‌دهند.

وی ادامه داد: آمریکائی‌ها زور، قدرت و نظامی‌گری دارند ولی فکر را ازانگلیسی می‌گیرند. در بسیاری از مسائل، چند کشور علیه ما هستند، مانند صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و سعودی‌ها. در مذاکرات ۱+۵ سخت‌ترین مواضع را همین کشور‌ها علیه ایران دارند.

صفوی با اشاره به تلاش برای حفظ برخی رژیم‌های پوسیده، مرتجع و فاسد و دیکتاتوری منطقه و وابسته به آمریکا گفت: آنچه مسلم است، قطار شاهنشاهی در منطقه به آخر رسیده است. قلدر‌ترین شاه که شاه ایران بود سرنگون شد، بقیه پادشاهان نیز بایستی به فکر خود باشند. رژیم‌های پادشاهی دوام و بقاء ندارند. این حکومت‌های پوسیده که نه یک قانون اساسی درستی دارند و نه یک پارلمان و نه به زنان و جوانانشان آزادی می‌دهند در حال انقراض هستند.

کد خبر : ۲۷۶۰۷۸