خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست جامعه اسلامی مهندسین:

برای جامعتین شرط نمی گذاریم/ احتمال ضعیف تصویب استانی شدن انتخابات

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها جامعتین را به رسمیت می‌شناسیم و برای آنها تعیین تکلیف نمی‌کنیم و شرطی نمی‌گذاریم.

به گزارش ایلنا، اولین نشست مشترک شورای مرکزی و دبیران استانی جامعه اسلامی مهندسین با سخنرانی باهنر در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

باهنر با برشمردن اهمیت‌های سال ۹۴ برای احزاب در حوزه فعالیتهای انتخاباتی، باتوجه به برگزاری دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این سال، حرکت در زیر سایه و چتر حمایت جامعتین را خط مشی گذشته، اکنون و آینده جامعه مهندسین اعلام کرد.

وی گفت: این خط مشی که در طی بیش از ۲۰ سال جامعه اسلامی مهندسین داشته همواره مفید بوده و از آن ضرری نکرده‌ایم و در فراز و نشیب‌های سنگین سیاسی کشور که برخی در فتنه و انحراف و پیروی از کیسه دنیوی، قدرت منهای دفاع از ارزش‌ها و اصول انقلاب و نظام حرکت کرده‌اند اما جامعه اسلامی مهندسین با این خط مشی هرگز ضرر نکرده، بلکه سود برده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما تنها جامعتین را به رسمیت می‌شناسیم اما برای آنها تعیین تکلیف نمی‌کنیم و شرطی نمی‌گذاریم.

باهنر در ادامه سیاست راهبردی جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات مجلس دهم را وحدت اصولگرایان عنوان کرد و ادامه داد: اگر در انتخابات مجلس هشتم و نهم و حتی هفتم رقابت‌هایی بین اصولگرایان وجود داشته به دلیل آن بوده که اصلاح‌طلبان با نشاط وارد نشده و در عمل این رقابت در زمان غیبت اصلاح‌طلبان صورت گرفته است.

وی با تأکید بر وحدت همه گروه‌های اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس، گفت: در این دوره که اصلاح‌طلبان حضوری فعال دارند هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند که اگر چنین نباشد، داور اجازه نمی‌دهد چرا که کسی که وارد میدان بازی می‌شود باید داوری و قوانین حاکم را بپذیرد.

به گفته وی، راه شکایت برای کسانی که احساس کنند مظلوم واقع شده‌اند، باز است اما باید در مسیر قانونی آن حرکت کنند اما زیر میز زدن با انتخابات جور درنمی آید بلکه به مفهوم اغتشاش است یعنی‌‌ همان کاری که سران فتنه انجام دادند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قله‌ای که برای وحدت اصولگرایان در نظر گرفته‌ایم صد درصدی است و ممکن است در این مسیر به این چشم‌انداز نرسیم اما تلاش می‌کنیم که این وحدت به طور کامل حاصل شود.

باهنر افزود: تلاش می‌کنیم افرادی که انتخاب می‌کنیم اصلح باشند و در جریان انتخابات صالح مقبول را بر اصلح غیرمقبول ترجیح می‌دهیم.

وی رأی مردم را در انتخابات شرط لازم دانست و گفت: رأی مردم واقعی بوده و نمایشی نیست و لذا نمی‌توان به رأی آنها که امانت محسوب می‌شود، خیانت کرد.

وی در ادامه با اشاره به طرح برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی تصریح کرد: این طرح مضرات و فوایدی دارد که تحزب و بالارفتن سطح نمایندگان و کار تشکیلاتی از فواید آن به شمار می‌رود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: ولی اطمینان نداریم این قانون به تصویب شورای نگهبان برسد و احتمال تصویب آن در مجلس شورای اسلامی نیز زیر ۵۰ درصد است و در هرحال تکلیف نهایی آن تا ۱۵ خردادماه مشخص می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: ما باید در همه این شرایط خدا را بخاطر نعمت وجود رهبر فرزانه انقلاب شکرگزار باشیم. چراکه در همه این مسائل مدیریت خردمندانه رهبر معظم انقلاب کاملا قابل مشاهده و ملموس است و ایشان هم مستحضر به فضل الهی و هم دارای بصیرت بالایی است.

باهنر همچنین درمورد موضوع مذاکرات هسته‌ای نیز اظهار داشت: ما باید نگرانی در خصوص مذاکرات داشته باشیم، اما نباید اعتماد خود را از تیم مذاکره کننده هسته‌ای سلب نمائیم و این در سخنان رهبر معظم انقلاب هم بود که من به تیم مذاکره کننده اعتماد دارم. اما باید دلواپس هم بود چون دشمن قدّار و پیمان شکن است.

کد خبر : ۲۷۵۶۹۶