خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

جامعه ما نیازمند بهره‌مندی از افکار و اندیشه‌های شهید مطهری است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره‌مندی از افکار و اندیشه‌های شهید مطهری است که می‌بایست این اندیشه‌ها تبیین و ترویج شوند.

به گزارش ایلنا؛ آیین تجلیل از اساتید و مربیان برگزیده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) صبح امروز (۱۵ اردیبهشت) با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار دریادار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) و جمعی از فرماندهان، مدیران و اساتید دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در محل سالن همایش‌های اندیشه این دانشگاه برگزار شد.

دهقان در این مراسم با اشاره به جمله امام راحل (ره) مبنی بر اینکه معلمی شغل انبیاست٬ گفت: با نگاهی به نقش و رسالت انبیای الهی می‌توانیم اهمیت نقش و جایگاه معلمان را دریابیم.

وی با بیان اینکه انبیای الهی نقش هدایت‌گری، رهاسازی انسان‌ها از زندگی و هویت بخشی را ایفا می‌کردند٬ اظهار داشت: شخصی که می‌خواهد عهده‌دار نقش هدایتی و تربیتی انسان‌ها باشد می‌بایست با تهذیب نفس خود را از دایره تنگ خواسته‌های مادی‌‌ رها کرده و رسالت خود را بشناسد.

وزیر دفاع با تاکید براینکه تهذیب نفس با ریاضت، مجاهدت و تلاش مستمر حاصل می‌شود٬ گفت: ارتقای پتانسیل و توان علمی و ارتباط دو طرفه با مربیان از دیگر ویژگی‌هایی است که معلمان و اساتید باید از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: نبی اکرم اسلام برگزیده شد تا رابطه انسان و خدا را بر قرارکند، به دنبال ایشان ائمه طاهرین تبیین کننده این راه بودند و معلمان ما نیز می‌بایست تداوم بخش این مسیر باشند.

دهقان خاطر نشان کرد: اینکه عنوان می‌شود مداد علماء افضل و بر‌تر از خون شهدا است؛ هر چند هر عالمی نمی‌تواند این نقش را ایفا کند اما علمای فاضل، دانا، مسئول متحد و ربانی می‌توانند از چنین ویژگی‌ای برخوردار باشند و امثال شهید مطهری هم نقش علمایی خود را به خوبی ایفا کردند و هم به شهادت رسید.

وی افزود: کسانی که توانستند نقطه آغاز و عطفی را با کار و اندیشه خود ایجاد کرده و گام تکاملی در حوزه دانش بر دارند از سه ویژگی بارز تفکر عمیق و حقیقی، ترسیم رسالت عمیق و پایدار برای خود و مهیا شدن برای رویا رویی با سختی‌های مسیر برخوردار هستند.

وزیر دفاع با بیان اینکه شهید مطهری را می‌توان یک معلم متفکر و اندیشمند تمام عیار دانست گفت: این شهید والا مقام از جامعیت برخوردار بود که به حوزه‌های مختلف اندیشه‌ای ورود و به درستی نیز از آن خارج می‌شد.

وی تصریح کرد: در مسیر تفکری حرکت شهید مطهری ویژگی‌هایی همچون نوآوری و به روز بودن، گفتمان سازی، آزادی و آزاد اندیشی، مبارزه، خودسازی و تهذیب نفس به چشم می‌آمد.

دهقان تاکید کرد: تمامی آثار شهید مطهری در پاسخ به نیازی از جامعه در مقطعی از زمان بود و به نحوی بیان شده بودکه زمان خاصی را در بر نمی‌گرفت و برای آینده نیز مفید بود.

وی خاطر نشان کرد: علامه شهید مرتضی مطهری در کنار پرداختن به مسائل فقهی و فلسفی دغدغه مهمی به نام سرنوشت جامعه داشت و این ویژگی باعث شد که بنیانگذار بزرگ انقلاب اسلامی از وی به عنوان پاره تن خود یاد کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: جامعه امروز ما نیازمند بهره‌مندی از افکار و اندیشه‌های شهید مطهری است که می‌بایست این اندیشه‌ها تبیین و ترویج شوند.

وزیر دفاع همچنین در بخش دوم سخنانش به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

در ابتدای این مراسم سردار دریادار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه شهید مطهری نقش ویژه‌ای را در نهضت اسلامی ایفا کرد گفت: اندیشه‌های این شهید والا مقام هماهنگی و همسویی کاملی با اندیشه‌های حضرت امام (ره) و علما داشت.

وی با بیان اینکه کارکرد انقلاب اسلامی ما مبنای دین محوری و دین گرایی داشته و دارد گفت: نقش و اثر گذاری شهید مطهری که به تعبیر حضرت امام (ره) تمامی آثارش بدون استثناء قابل استفاده است در شرایط کنونی باید مورد توجه قرار گیرد.

دریادار صفاری تصریح کرد: باز‌شناسی و نهادینه سازی اندیشه‌های شهید مطهری از جمله اقداماتی است که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) انجام می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از اساتید برگزیده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) تقدیر شد.

کد خبر : ۲۷۵۰۲۲