خبرگزاری کار ایران

فرمانده گروه ۹۹ پدافند نیروی زمینی ارتش خبرداد:

اتصال توپ‌های ۲۳ میلیمتری نزاجا به شبکه راداری پدافند هوایی

فرمانده گروه۹۹ پدافند نیروی زمینی ارتش از اتصال توپ‌های ۲۳ میلیمتری نزاجا به سامانه‌های راداری مرکز فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم ستاد حسام‌الدین عباسپور اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش با سامانه‌های ضد هوایی خود، پوشش هوایی و پدافند ارتفاع پست را در شرایط جنگ و صلح بر عهده دارد.

فرمانده گروه ۹۹ پدافند نیروی زمینی ارتش از اتصال توپ‌های ۲۳ میلیمتری نزاجا به سامانه‌های راداری مرکز فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خبر داد و گفت: این توپ‌ها با توجه به مختصات ارائه شده از رادار‌ها، بر روی اهداف قفل کرده و به اجرای آتش می‌پردازند.

وی با اشاره به ماموریت عملیاتی این نیرو در شرایط متفاوت جنگ و صلح تصریح کرد: پدافند نیروی زمینی ارتش در شرایط جنگی مأموریت پشتیبانی از نیروهای رزمی خود را برعهده دارد و در شرایط صلح تحت سیستم یکپارچه پدافندی از منابع حیاتی کشور در ارتفاع پایین مراقبت می‌کند.

 عباسپور در خصوص تسلیحات مورد استفاده این نیرو گفت: گروه ۹۹ پدافند نزاجا از سامانه‌های توپخانه‌ای و پیشرفته و همچنین موشک‌های دوش‌پرتاب با قابلیت‌ انهدام بالگرد‌ها و هواپیماهای جنگی دشمن برخوردار است.

وی یکی از دستاوردهای این نیرو را متحرک‌سازی سامانه‌های توپخانه‌ای عنوان کرده و افزود: با نصب سامانه‌های توپخانه‌ای بر روی خودروی تاکتیکی «زوبین» قدرت، تحرک و چالاکی این سامانه‌ها ارتقا یافته، بدین ترتیب که می‌توانند به‌عنوان نیروهای تازشی دوش‌پرتاب در هرنقطه و زمان وارد عمل شده و علیه هدف‌های هوایی به‌کار گرفته شوند.

فرمانده گروه ۹۹ پدافند نیروی زمینی ارتش افزود: از آنجا که پدافند هوایی یک سیستم یکپارچه تعریف شده است، لذا استقرار سامانه‌های پدافندی نزاجا در تمامی نقاط کشور از جمله تاسیسات هسته‌ای، فرودگاه‌ها، مراکز پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و سایر نقاط مستقر هستند.

وی ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) مقتدرانه پوشش هوایی لازم را در ارتفاع متوسط و بالا انجام می‌دهد، و در این رابطه از سامانه‌های موشکی برد متوسط و بلند استفاده می‌کند.

عباسپور گفت: پدافند نیروی زمینی در ارتفاع پست از سامانه‌های موشکی دوش‌پرتاب و سامانه‌های توپخانه‌ای ۲۳ میلیمتری بهره می‌برد، که این سامانه‌ها جنگ‌افزارهای بسیار قابلی هستند و می‌توانند در ارتفاع پایین به‌طور وسیع پوشش لازم را ایجاد کنند، و قابلیت انهدام موشک‌های کروز را دارند.

وی همچنین افزود: توپ‌های ضدهوایی ۲۳ میلیمتری به سامانه‌های راداری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) متصل هستند و از مراکز «سی. آر. سی» قرارگاه دستور می‌گیرند و با توجه به مختصات ارائه شده از رادار‌ها، بر روی اهداف قفل کرده و به اجرای آتش می‌پردازند.

کد خبر : ۲۷۴۸۹۴