خبرگزاری کار ایران

حبیبی در نشست دبیران موتلفه:

پول‌های کثیف در رانت‌های دولتی باید رصد شود

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه پول‌های کثیف را باید در رانت‌های دولتی رصد کرد، گفت: دولت باید مراقبت کند و جلوی رانت‌ها را بگیرد.

به گزارش ایلنا٬ محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه گفت: برجسته‌ترین این قوانین اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. مسئولان باید از نگاه اصلی به بیرون پرهیز کنند و روی توانایی‌های ملت حساب باز کنند. ما چه به توافق برسیم و چه نرسیم باید دست روی زانوی خود بگذاریم و بایستیم و به هیچ قدرتی در جهان جز خدا اتکا نکنیم. دولت باید از خود شروع کند و مصرف کالاهای خارجی را بر خود حرام کند و کنترل شدیدی روی واردات داشته باشد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران که فرمودند «کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان، ژنو و نیویورک نیست» گفت: ما انبوهی از قوانین داریم که اگر عمل شود چرخ تولید با ظرفیت‌های عظیمی که داریم در داخل بکار خواهد افتاد و از رکود خارج خواهیم شد.

حبیبی همچنین با اشاره به مسئله مبارزه با فساد بیان کرد: فساد سم توسعه و رونق اقتصادی است. دولت باید کارنامه عمل خود را در مبارزه با فساد به ملت ارائه دهد. ما در مبارزه با فساد نیاز به سیاست‌های اعمالی داریم نه اعلامی. پول‌های کثیف را باید در رانت‌های دولتی رصد کرد، دولت باید مراقبت کند و جلوی رانت‌ها را بگیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کودتا در عربستان و اعلام حکومت نظامی در شهرهای سیاهپوست نشین آمریکا تصریح کرد: حکام مستبد عربستان فکر می‌کردند با بمباران‌های کور، اتحاد و انسجام اسلامی در یمن را از بین می‌برند و مقاومت انصارالله را در هم می‌شکنند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه منجر به یک کودتای خاموش در دربار سعودی شد. امروز در یمن یک کشتار وحشتناک توأم با نسل‌کشی همراه است. امروز منفور‌ترین زمامداران در جهان اسلام حکام عربستان هستند روزی آن‌ها باید در دادگاه‌ امت اسلام پاسخگوی جنایات خود باشند. متأسفانه سازمان ملل در برابر تجاوز خونین عربستان به یمن سکوت کرده است.

حبیبی با تجلیل از شجاعت خلبان ایرانی که کمک‌های دارویی ملت ایران را برای مردم یمن به صنعا برده بود اظهار کرد: عربستان با دم شیر بازی می‌کند. صبر ملت و دولت ایران و دیگر مسلمانان هم حدی دارد ما خود را موظف به کمک به محرومان و مظلومان جهان می‌دانیم امروز مظلوم‌ترین ملت در جهان همین مردم مظلوم یمن هستند که هر روز آماج حملات هوایی و بمباران‌های وحشتناک قرار می‌گیرند.

حبیبی در پایان با اشاره به اعلام حکومت نظامی در برخی از شهرهای آمریکا بیان کرد: کاخ سفید برای سرکوب سیاهپوستان اخیراً از ارتش کمک گرفته است. سربازان آمریکایی در بالیتمور، شیکاگو و اوکلند و فرگوسن مردم را سرکوب می‌کنند و اوباما آن‌ها را اوباش می‌داند. این مصداق کامل نقض حقوق بشر در آمریکاست. حکام آمریکا باید در برابر افکار عمومی دنیا پاسخگو باشند.

کد خبر : ۲۷۴۸۹۳