خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای در نشست خبری مطرح کرد:

شاکیان پرونده احمدی‌نژاد انصراف نداده‌‌اند/ بازداشت گیرنده وام ۶ هزار میلیارد تومانی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: چهار هزار میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی کار‌شناسی شده که با اعتراض، به هیات کار‌شناسی سه نفره رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری بعدازظهر خود با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی توضیحاتی ارائه کرد.

چهار هزار میلیارد تومان اموال کارشناسی شده بابک زنجانی

و اینکه آیا اموال شناسایی شده وی به اندازه پرداخت بدهی‌های آن است٬ گفت: در مرحله اول وجود چهار هزار میلیارد تومان از اموال وی کار‌شناسی شده که با اعتراض، به هیات کار‌شناسی سه نفره رفته است. اما آنچه که مشخص است این است که میزان اموال شناسایی شده تکاپوی تمام بدهی‌های این متهم به بانک و وزارت نفت را نمی‌دهد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص اقدام جدیدی که در پرونده زنجانی در سال ۹۴ رخ داده٬ اظهار کرد: این متهم به وزارت نفت وکالت داده تا اموالی که از وی شناسایی شده در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد که وزار نفت نیز نماینده خود را به دادستانی معرفی کرده و ما نیز پس از اعلام نظریه کار‌شناسی، اموال شناسایی شده را به وزارت نفت تحویل خواهیم داد.

۳ نفر در پرونده بابک زنجانی بازداشت هستند

وی با بیان اینکه پرونده این متهم هنوز به دادگاه نرفته و کیفرخواست آن امضا نشده٬ ابراز کرد: در این پرونده ۳ نفر بازداشت شده و مابقی با تامین مناسب در بیرون از زندان هستند.

لیست ۹۵۰ بدهکار بانکی

خبرنگاری با اشاره به انتشار لیست ۹۵۰ بدهکار بانکی از سوی یکی از خبرگزاری‌ها در اردیبهشت ماه سال گذشته از معاون اول قوه قضاییه پرسید که آیا در حال حاضر افرادی به این لیست اضافه شدند یا خیر که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: بخشی از آن بدهکاران با بانک‌ها مذاکره و استمهال بیشتری داشتند و در مواردی که بدهکاران مدعی بودند به دلیل بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی قادر به پرداخت بدهی خود نبوده و در این راستا قصوری نداشتند، بانک‌ها نیز با آن‌ها همکاری کردند. برای برخی از بدهکاران نیز از سوی سازمان ثبت اجراییه صادر و برخی از اموال آن‌ها وصول شد. آن دسته از بدهکارانی نیز که اقدام خاص و جدی برای پرداخت بدهی خود نکرده‌اند٬ بازداشت و اموال آنها در حال شناسایی است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: به طور نسبی اگر به همین ترتیب جلو برویم وضع خیلی بهتر می‌شود به شرط اینکه بانک‌ها تخلف‌های گذشته خود را تکرار نکنند و بانک مرکزی و سایر نهادهای مربوطه نیز نظارت خود را جدی و بیشتر کنند.

وی در خصوص اینکه تعداد بدهکاران بازداشت شده چند نفر است٬ اظهار کرد: تعداد بازداشتی‌ها زیاد نبوده و ‌‌نهایت حدود ۱۰ نفر است٬ اما مبلغ بسیاری در اختیار این افراد بوده است.

خروج ۴۲هزار و ۴۶۶ هکتار زمین از تصرف غیرقانونی

محسنی‌اژه‌ای در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در سال ۹۴ بر مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و زمین‌خواری عزم جدی دارد٬ گفت: در سال ۹۳ طبق آمار گرفته شده از تمامی استان‌های سراسر کشور، ۴۲هزار و ۴۶۶ هکتار زمین که به نحوی از آن‌ها به تصرف غیرقانونی در آورده بود خلائیت و در اختیار دولت و منابع طبیعی قرار گرفت و این روند در سال جاری با شدت بیشتری پیگیری خواهد شد و امیدوارم سایر قوا نیز کمک کنند.

وی ادامه داد: در همین رابطه زمینی حدود ۵هزار هکتار در استان اصفهان در سال ۱۳۶۶ برای تولید و بهره‌برداری از گیاهان دارویی از سوی وزیر وقت کشاورزی در اختیار شرکتی قرار گرفته بود٬ که از آن سال تا کنون به انحای مختلف نه آن شرکت تعهد خود را انجام می‌داد و نه زمین را اختیار دولت می‌گذاشت که از سال گذشته رسیدگی به آن پرونده آغاز و در فروردین سال جاری خلع ید شد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: از مجموع ۵هزار هکتار، ۱۵۰ هکتار هنوز باقی مانده که اقدامات برای خلع ید آن نیز ادامه دارد.

برخورد با مفاسد اقتصادی

وی در برخورد با مفاسد اقتصادی در سال جاری از سوی دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: در مورد موسسات پولی و اعتباری هم دولت و هم بانک مرکزی و هم دستگاه قضایی مصمم به سهام‌ بخشیدن آن هستند٬ چرا که در غیر این صورت به ضرر جامعه بوده و فعالان اقتصادی با مشکل مواجه خواهند شد.

سخنگوی قوه قضاییه ابراز کرد: چندی پیش اعلام کردم که بانک‌ها برای حل مشکل بدهکاران بانکی عزم جدی ندارند که آنها گفتند ما این عزم را داریم که در پاسخ به آنها اعلام کردم یکی از نشانه‌های عزم شما این است که بدهی‌ها هر سال نسبت به سال قبل کمتر شده باشد و موارد تخلف بانک‌ها نیز دیگر تکرار نشود.

فساد ۳۲ میلیارد تومانی

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی براینکه معاون اول رئیس جمهور گزارشی را مبنی بر فساد ۳۲ میلیارد تومانی که از صندوق وزارت علوم دولت گذشته به قوه قضاییه ارجاع داده‌اند این پرونده درچه مرحله‌ای است گفت: من از این پرونده مطلع نیستم و خبرهای آن را دیشب در سایت‌ها خواندم٬ ولی موفق نشدم خبری مبنی براینکه گزارشی به قوه قضاییه در این باره واصل شده یا نه٬ بگیرم.

گزارش نهایی بورسیه‌های غیر قانونی دولت گذشته

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که کمیسیون اصل نود مجلس گزارش نهایی خود را درباره بورسیه‌های غیر قانونی دولت گذشته اعلام و از کلیت دانشجویان حمایت کرد٬ ولی گویا وزارت علوم نظر دیگری دارد و تعدادی از دانشجویان شکایتی را مطرح کردند٬ آیا قوه قضاییه می‌خواهد به این موضوع ورود پیدا کند٬ یا نه بیان کرد: دادگستری مرجع تظلم‌خواهی است و همه افراد می‌توانند از هر کسی که بخواهند شکایت کنند و این موضوع رسیدگی می‌شود٬ اما اینکه نتیجه دارد یا نه٬ من نمی‌دانم.

مبارزه با کوه خواری

وی در پاسخ به این سوال که رهبری تاکید بسیاری بر مبارزه با زمین خواری و کوه خواری و... داشته٬ آیا دستگاه قضا اقدامات عملی و اجرایی در اینباره صورت داده یا نه٬ تصریح کرد: قوه قضاییه به هر گونه تجاوز به زمین چه منابع طبیعی چه تغییر کاربری چه تبدیل زمین کشاورزی و تجاوزات به ارتفاعات برخورد می‌کند٬ اما از اینجا از دولت تقاضا دارم این مسائل را دنبال کند و اجازه ندهد تصرف یا تغییری صورت گیرد.

اژه‌ای اضافه کرد: چند وقت پیش یکی از معاونان یک وزارتخانه در صداو سیما نقطه‌ای را نشان می‌داد و می‌گفت در آن نقطه ده هزار واحد غیر قانونی ساخته شده٬ اولین سوالی که باید پرسید این است که شما در آن دوره مسئول بودید و چرا اجازه دادید این مسئله رخ دهد. ما باید قبل از ساخته شدن و تصرف این موضوعات را پیشگیری کنیم تا مجبور به تخریب نشویم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در زمینه در بعضی از استان‌ها از جمله تهران دادستانی از مسئولان دعوت کرده و آنها قول همکاری داده‌اند تا جایی که امکان دارد اجازه ساخت خلاف یا تصرفی ندهند و نسبت به تخلفات گذشته با کمک هم این مسائل را حل کنند. حتی گشت‌هایی برای نظارت در نقاط احتمالی آسیب‌پذیر مقرر شده است و به دادگاه‌ها و دادسرا‌ها نیز دستور داده‌ایم در رسیدگی به این پرونده را تسریع کنند؛ از جمله نقاط آسیب‌پذیر دماوند و توابع آن هستند که با مسئولان آنها جلساتی گذاشته شده است.

اراده مبارزه با فساد حداقل به صورت زبانی شکل گرفته است

 سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که همیشه تاکید بر مبارزه با فسادمی شود آیا امروز ما در قانون مشکل داریم یا اجرا گفت: درمبارزه با فساد د رمرحله اول اراده جدی می‌خواهد که این اراده جدی بخش بسیار مهمی است٬ حتما قانون هم لازم است  و مهمتر از قانون٬  به اجرای خوب نیاز داریم.

الان اراده مبارزه با فساد حداقل به صورت زبانی شکل گرفته و ما باید این اراده را تبدیل به عمل کنیم٬ ولی در اجرا مشکلات جدی داریم. همیشه گفته‌ام علاوه بر کسی که تخلفی کرده٬ باید با مسئول آن بخش نیز برخورد شود. به طور مثال در بحث بانک‌ها مشتری فقط مقصر نیست٬ بانک نیز مقصر است. اگر مسئول وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و کوتاهی نکند٬ این مسائل پیش نمی‌آید.

وی افزود: ما باید بدانیم اگر مدیر عاملی در یکی از زیر مجموعه‌های آن تخلفی صورت می‌گیرد٬ کوتاهی کرده٬ باید با آن برخورد شود٬ ولو برخورد اداری و انظباطی باشد.

بازداشت گیرنده وام ۶ هزار میلیارد تومانی بدون ضابطه

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه ریاست قوه قضاییه در سال گذشته در لرستان از پرونده شخصی صحبت کرده‌اند که ۶ هزار میلیارد تومان وام بدون ضابطه گرفته٬پرونده آن در چه مرحله‌ای است گفت: ایشان هنوز بازداشت هستند و پرونده آن در مقام شناسایی اموال است.

پرونده ۴۲ میلیارد دلار ارز هنوز در دستگاه قضا مطرح نشده است

 سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که از ۱۸ بانک ۴۲ میلیارد دلار ارز گرفته‌اند و پرونده تخلف به کجا رسیده٬ گفت: چنین پرونده‌ای با این عنوان در دستگاه قضا مطرح نشده است. شاید این پرونده در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و هنوز به این قوه ارجاع نشده است.

ممنوع الخروجی معاون رئیس جمهور و مسئول دفتر دولت سابق

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که دو نفر از مسئولان دولت گذشته(معاون رئیس جمهور و مسئول دفتر) گویا ممنوع الخروج شده‌اند٬ اتهام آنها چیست گفت: الان به این مسئله حضور ذهن ندارم٬ اگر کسی ممنوع الخروج می‌شود مکانیسم خاص خود را دارد که در قانون پیش‌بینی شده است و در آن قانون نیز حق اعتراض پیش بینی شده است.

دلیل غیرعلنی بودن پرونده مهدی هاشمی و سعید مرتضوی

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا دو پرونده مهدی هاشمی و سعید مرتضوی که برای افکار عمومی بسیار مهم هستند٬ علت اینکه دادگاه آن‌ها به صورت علنی برگزار نمی‌شود چیست٬ گفت: این موارد را قاضی بر اساس قانون پیش‌بینی شده و تطبیق مصداق‌ها تشخیص می‌دهند. در این دو پرونده نیز تشخیص داده‌اند که دادگاه به صورت غیرعلنی باشد٬ هرچند که یکی از این پرونده‌ها در حال رسیدگی است و دیگری رسیدگی آن به اتمام رسیده و در مرحله بدوی است که با قطعی شدن حکم همه مردم از آنها مطلع خواهند شد.

شاکی پرونده رئیس جمهور انصراف نداده‌ است

معاو ن دستگاه قضا در این پاسخ به این سوال که پرونده رئیس جمهور گذشته که ۹ شاکی خصوصی و شکایت مجلس شورای اسلامی را نیز داشته٬ به کجا رسیده است آیا شکات انصراف داده‌اند یا نه گفت: نه شاکی انصراف نداده‌اند و پرونده در حال رسیدگی است و شکات به دادگاه دعوت و شکایت آنها شنیده شده و شکایت مجلس نیز همچنان وجو د دارد٬ اما قرار نهایی صادر نشده است.

کیفرخواست خبرنگار واشنگتن پست به دادگاه رفته است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت پرونده خبرنگار واشنگتن پست چیست٬ گفت: وقت دادگاه تعیین نشده٬ اما کیفر خواست به دادگاه رفته است.

نامه همسر کروبی به وزیر اطلاعات

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که همسر آقای کروبی نامه‌ای به وزیر اطلاعات نوشته‌اند و از بد شدن شرایط حصر شکایتی را مطرح کرده‌اند٬ آیا ممکن است تغییری در رو ند اجرای حصر پیش بیاید یا نه گفت: ایشان از وزیر اطلاعات سوال کرده‌اند٬ نه ازمن.

تلاش برای بازگرداندن خاوری و برادر مه‌آفرید خسروی

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت پرونده فساد سه هزار میلیاردی به کجا رسید آیا این پرونده بالاخره مختومه می‌شود یا نه؟ بالاخره که مختومه می‌شود در این پرونده سه دسته حضور داشتند. کسانی که در خارج از کشور بودند و در دسترس نبودند و ما تلاش کردیم آنها را بازگردانیم و از این موضوع ناامید نیستیم و انتظار داریم اگر تحویل ندهند٬ به صورت غیابی محاکمه خواهند شد و حکم آنها اجرا خواهد شد. دسته دوم پرونده آنها در حال رسیدگی یا اعاده دادرسی است و برخی نیز حکم آن‌ها اجرا شده است.

وی افزود: برادر آقای مه آفرید و با آقای خاوری نیز که در دسترس نیستند در تلاش برای بازگرداندن آنها هستیم.

شهادت دروغ در دادگاه

محسنی اژه‌ای در ادامه نشست عصر امروز خود با خبرنگاران در مورد افرادی که با دریافت پول در دادگاه حاضر شده و شهادت دروغ می‌دهند٬ گفت: مردم باید توجه کرده و این افراد را به خدمت نگیرند٬ چرا که در ‌‌نهایت به ضرر آنها تمام خواهد شد. این افراد نیز چنانچه شناسایی شوند و مشخص شود پول گرفته‌اند کار آنها جرم بوده و براساس قانون مجازات خواهند شد.

حداقل ۱۲ نفر در پرونده بابک زنجانی تحت تعقیب قرار گرفته‌اند

معاون اول قوه قضاییه در مورد اظهارات سلطانی عضو کمیته پیگیری پرونده بدهی بابک زنجانی دوازده مدیر سابق دولتی در این پرونده بازداشت و برخی نهاد‌ها از جمله سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات همکاری لازم را در این پرونده انجام نمی‌دهند گفت: تعداد افراد تحت تعقیب در این پرونده را به خاطر ندارم و حتما حداقل ۱۲ نفر تحت تعقیب قرار گرفته‌اند برخی به عنوان مطلع و برخی نیز به عنوان متهم حاضر شده‌اند که پس از بررسی به دلیل اینکه اتهامی متوجه آنها نبوده٬ آزاد شده‌اند.

بابک زنجانی اکنون درشناسایی اموال همکاری می‌کند

وی ادامه داد: درخصوص همکاری نهاد‌ها در این پرونده باید گفت که شاید با فراز و نشیبی مواجه بوده اما در ماه‌های اخیر دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری کرده و موردی از عدم همکاری میان دستگاه‌ها را به خاطر ندارم. حتی خود متهم که در گذشته همکاری لازم را نداشت اکنون درشناسایی اموال همکاری می‌کند٬ اما اینکه پول‌ها را چه کرده هنوز مشخص نیست و او با ما در این زمینه همکاری خوبی نداشته است.

توضیحات پرونده مرتضوی

 سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که دادگاه ۵ اردیبهشت دادستان سابق تهران آمریت یا معاونت در قتل یا بحث مفاسد اقتصادی در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی بوده٬ گفت: بار‌ها عرض کرده‌ام تا قبل از قطعیت حکم پرونده از بیان جزئیات معذورم. این فرد دو پرونده دارد که یکی در دادسرا مفتوح است که بخشی از آن مربوط به تحقیق و تفحص مجلس از سازمانی است که تحت مدیریت ایشان بوده و بخشی دیگر در دادگاه بوده و تا کنون دو جلسه برگزار شده و جلسه سوم قرار است ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مصرف مشروبات الکلی در واژگونی دو خودروی لوکس؟

معاون اول قوه قضاییه در ارتباط با واژگونی دو خودرو لوکس در تهران و اینکه آیا این افراد مشروبات الکلی مصرف کرده بودند یا خیر اظهار کرد: نظریه پزشک قانونی در ارتباط با این پرونده را ندیده‌ام٬ اما از یکی از همکاران شنیده‌ام که در خون یکی از افراد مقتول مقداری الکل دیده شده است. به دلیل اینکه خود نظریه پزشک قانونی را مطالعه نکرده‌ام٬ نمی‌دانم و نپرسیده‌ام که این خونی که در آن الکل است مربوط به کدام یک از آنهاست.

توضیحات موضوع تهدید علی مطهری و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی

محسنی اژه‌ای در پاسخ به خبرنگار ایلنا٬ مبنی براینکه چندی پیش گروهی خودسر در شیراز از سخنرانی علی مطهری در دانشگاه شیراز ممانعت کرده و اخیرا نیز گروهی در مشهد وی را تهدید کرده‌اند که برای سخنرانی به مشهد سفر نکند؛ از سوی دیگر چندی پیش نیز نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز در پاسخ به تهدید گروهی در استان گلستان که وی را تهدید کرده بودند٬ اعلام کرد هواداران امام راحل اجازه هیچ اقدامی به آنها را نخواهند داد. در این ارتباط برخی مطرح می‌کنند قوه قضاییه برخورد لازم را با نیروهای خودسر انجام نمی‌دهند٬ اما در موردی همچون سخنرانی یکی از اصلاح‌طلبان در همدان که یکی از افراد حاضر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود٬ مقامات قضایی استان سریع و ارد بررسی و مسببان آن را بازداشت کردند. اظهار کرد: ما باید فضای کشور را امن نگه داریم یک سایت بی‌نام و نشان خبری می‌زند و همه یک موجی ساخته و برای آن خبرسازی می‌کنند. تا جایی که می‌شود و مورد جنبه عمومی داشته باشد مدعی‌العموم وارد رسیدگی قضایی می‌شود و اگر شاکی خصوصی وجود داشته باشد٬ باز قوه قضاییه وارد عمل می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اگر کار خلاف چه از نیروی خود سر و چه از خبرنگار سر بزند بد است٬ ادامه داد: در مورد گلستان یک سایت بی‌نام و نشان خبری منتشر کرد که دادستان وارد شده و افراد نیز تحت تعقیب قرار گرفتند. حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نیز در موضع‌گیری که انجام داده‌اند اعلام کرده‌اند که قصد سفر به گلستان را نداشته‌اند و چنانچه قصد این برنامه را داشتند٬ به خاطر آن تهدید٬ این سفر را به تعویق نمی‌انداختند.

محسنی اژه‌ای با تاکید براینکه همه ما موظف هستیم آرامش جامعه را حفظ کنیم٬ تصریح کرد: اگر خودسر کاری انجام دهد٬ باید با آن برخورد شود و اگر خبرنگاری خبری را بی‌جهت منتشر کند٬ باید با آن هم برخورد شود.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص اینکه مطهری از مسئولان دانشگاه شیراز شکایت نکرده٬ اما مقام قضایی نیز آنها را متهم قلمداد کرده٬ گفت: اگر اقدام جنبه عمومی داشته باشد٬ حتما تحت تعقیب قرار می‌گیرند. در رابطه با پرونده شیراز نیز افرادی بازداشت شده و برخی از آنان نیز با قرار مناسب آزاد شدند.

شعار دادن بدون عمل صحیح نیست

محسنی‌اژه‌ای در مورد اظهارات مقام معظم رهبری در دیدار کارگران مبنی بر اینکه «با دزد دزد گفتن، دزد دست از فساد برنمی‌دارد و مسئولان روزنامه نیستند که فساد‌ها را اعلام کنند» گفت: آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند حق است و باید به آن عمل کرد و نباید شعار داد. اگر توضیحی بخواهیم بدهیم برای پند گرفتن و تجربه اندوزی، بیان مسائل اشکالی ندارد اما شعار دادن به خصوص اگر پشت آن عمل نباشد، صحیح نیست.

جنایات عربستان در یمن افتضاح برای سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر است

معاون اول قوه‌قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا دستگاه قضایی در ارتباط با ممانعت جنگنده‌های عربستانی از فرود هواپیمای ایرانی که حاوی کمک‌های امدادی بود در دادگاه‌های بین‌المللی شایتی مطرح خواهد کرد، گفت: جنایتی که در منطقه به ویژه یمن می‌شود، افتضاحی برای سازمان‌های بین‌المللی و مدعی حقوق بشر است که مقابل جنایت‌ها سکوت اختیار کرده‌اند و واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و اجزای مختلف آن هر اقدامی که از دست آنها ساخته باشد٬ انجام خواهند داد و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و دادستانی کل کشور نیز هرکاری که از دستشان بر بیاید انجام وظیفه خواهند کرد.

صرف صحبت٬ بدون سوءاستفاده از امکانات دولتی باشد، مسئولیتی ندارد

خبرنگاری با اشاره به حضور معاون اول رییس جمهور در نشست حزب کارگزاران سازندگی و اظهارات وی در مورد انتخابات آینده مجلس از سخنگوی قوه‌قضاییه پرسید که آیا این اقدام جهانگیری خلاف قانون و مشمول مسئولیت کیفری نمی‌شود که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: اگر فردی از امکانات دولتی یا موقعیت خود برای حزب متبوعش سوءاستفاده کند٬ خلاف قانون است. به طور مثال پیش‌بینی شده که چنانچه فرد برای برگزاری جلسه حزبی خود از امکانات دولتی استفاده کند٬ جرم است اما صرف صحبت و بدون سوءاستفاده از امکانات دولتی باشد، مسئولیتی متوجه وی نیست.

کد خبر : ۲۷۴۸۷۴