خبرگزاری کار ایران

واعظی در بازدید از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه عنوان کرد:

لزوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در جنبه‌های مختلف

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بدون توجه به جنبه‌های مختلف آن نمی‌تواند مثبت باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمود واعظی ضمن بازدید از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی رئیس این مرکز٬ اظهار داشت: غرورآفرین است که شاهد آن باشیم موسسات مهم دینی از جمله مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از ابزار نوین ارتباطی به صورت صحیح استفاده می‌کنند.

وی افزود: وقتی فعالیت بسیار خوب موسسات دینی و مراکز حوزی با استفاده از زیرساخت‌های نوین ارتباطی را می‌بینیم خستگی کار از تنمان بیرون می‌رود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بدون توجه به جنبه‌های مختلف آن نمی‌تواند مثبت باشد٬ گفت: اگر می‌توانستیم زیرساخت‌های ارتباطی از جمله افزایش پهنای باند را طوری توسعه دهیم که همه این تلاش‌ها و زحمات ما در راستای ترویج دین و معارف دینی باشد خوب بود؛ البته اقلیتی هم با استفاده از این ابزار خوب ارتباطی٬ به دنبال کارهای منفی هستند٬ که تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد از زحماتمان بهره ضد دینی و غیر شرعی نشود. به هرحال وقتی با این مسئله مواجه می‌شویم که موسسات دینی ما به درستی از ابزار اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطی استفاده می‌کنند٬ در می‌یابیم کارمان در مسیر درست است.

واعظی با بیان اینکه دنیا کوچک شده٬ گفت: امروزه به محض اینکه مطلبی در فضای مجازی منتشر می‌شود می‌تواند مخاطب خود را در دور‌ترین نقاط به دست آورد. برای مثال نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جوانن سراسر جهان نوشتند در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت به دست همه جوانان دنیا رسید و این نشان می‌دهد اگر از ابزار نوین ارتباطی به درستی استفاده کنیم٬ می‌توانیم اثرات قابل توجهی بر دنیا داشته باشد.

وی گفت: فضایی که در قم و تهران شاهد آن هستیم٬ بسیار امیدوارکننده است و می‌توانیم در آینده در تمام دنیا ابتدا بین مسلمانان و بعد جوانانی که به دنبال اندیشه‌های ناب دینی هستند٬ حرف‌های زیادی داشته باشیم و از این رو باید به تولید محتوای دینی و مخصوصاً تولید محتوای فاخر اهمیت بیشتری دهیم.

واعظی با بیان اینکه وزارت ارتباطات می‌داند که تولید محتوای دینی اثرات بسیار زیادی در دنیا دارد٬ گفت: از سال گذشته قم را به عنوان پایلوت برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش پهنای باند اینترنت انتخاب کردیم و انشالله بتوانیم با کارهای مشترک مثمرثمر باشیم.

وی با بیان اینکه بخش مثبت فضای مجازی که کم هم نیست٬ به دلیل بخش منفی آن مورد بی‌مهری قرار گرفته؛ ما تلاش‌های زیادی کرده‌ایم٬ اما عقبگردهایی هم داریم که امیدواریم برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان ضمن تمجید از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و استفاده از این مرکز از زیرساخت‌های نوین ارتباطی گفت: در شورای فناوری اطلاعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه جزو موفق‌ترین مراکز کشور است.

کد خبر : ۲۷۴۳۱۵