خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه وزارت کشور درپی بازتاب‌های حضور وزیر کشور در مجلس؛

وزیر در موضوع پول‌های کثیف به دنبال ارائه لیست و مصادیق نبود

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۵۲۹

مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور تأکید کرد: وزیر کشور با طرح موضوع پول‌های کثیف به دنبال ارائه لیست و مصادیق نبود، چرا که اصل موضوع برای آینده کشور بسیار مهم‌تر از این رویکرد ساخته و پرداخته ناقص برای به انحراف بردن موضوع بود.

به ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل اطلاعیه وزارت کشور درباره بازتاب های حضور وزیر کشور در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

اظهارات وزیر کشور در مجلس شورای اسلامی درباره پول های کثیف بازتاب های متفاوتی در رسانه ها به دنبال داشت که به منظور تنویر افکار عمومی ذکر برخی نکات ضروری است:

1-چنانچه دغدغه و نگرانی طرح شده در تمام مطالب بیان شده از سوی وزیر کشور در خصوص این موضوع از جمله در جمع رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر مصاحبه ها را عیناً کنار هم قرار دهیم، بیانگر تلاش دکتر رحمانی فضلی در تبیین اصل خطر وجود پول های کثیف و احتمال ورود آن به حوزه های مختلف از جمله اجتماعی و اقتصادی و بیان نگرانی از تسری آن به عرصه های سیاسی و قدرت است.

2- با تأمل در آمار و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های قاچاق موادمخدر، کالا و ارز و... توسط شبکه های فعال این حوزه در سطح بین المللی، منطقه ای و داخلی، واضح است که این امر تهدیدی جدی، انکارناپذیر و غیرقابل اغماض بوده و خطر آن را باید جدی پنداشت.

3- مبارزه با پولشویی با توجه به میزان، تنوع فعالیت های غیرقانونی و قاچاق در حوزه های مختلف و منابع مالی حاصل از فعالیت‌های این حوزه که تحت عنوان پول های کثیف تعریف و مطرح می شود دغدغه اصلی وزیر کشور از ابتدای طرح این مبحث بوده است و کماکان با الهام از دو اصل عدالت خواهی و فساد ستیزی، با قوت و قدرت در دستور کار می باشد و عَلَم مبارزه با آن همچنان برافراشته خواهد بود.

4- متاسفانه شرایط سیاسی و رسانه ای در کشور به گونه ای پیش رفت که عده ای طرفدار این رویکرد شدند و برخی آن را به خود گرفتند و باعث شد با ایجاد فضای کاذب و فشار، مسیر بحث به سمتی هدایت شود که اصل موضوع، یعنی هشدار نسبت به خطر ورود پول‌های کثیف در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در سایه حاشیه‌سازی‌ها فراموش و کمرنگ شود. با تغییر واژه ها و جمله سازی های انجام شده، اصل به صدا درآوردن زنگ خطر وجود پول های کثیف از سوی وزیر کشور به حاشیه رفت و به جای اینکه ابعاد، تنوع و حجم این دسته از شبکه های جرائم سازمان یافته حوزه های قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر که بعضاً نیز ریشه در آن سوی مرزها دارد، مطالبه شود، خواستار بیان مصادیق شدند، در حالیکه وزیر کشور با طرح این موضوع مهم هرگز به دنبال ارائه لیست و مصادیق نبود، چرا که اصل موضوع برای آینده کشور بسیار مهمتر از این رویکرد ساخته و پرداخته ناقص برای به انحراف بردن اصل موضوع بود.

5- تجربه های تلخ گذشته مبنی بر ورود جریان پول های کثیف در حوزه سیاست و قدرت که بارها منجر به تذکرات جدی رهبر معظم انقلاب نیز شده است قابل کتمان نیست، بنابراین سیاستمداران هوشمند انقلابی و متعهد باید در هر یک از نهادهای کشور برای مصون سازی حال و آینده کشور مراقب سیل ویرانگر قاچاق و ورود پول های کثیف ناشی از آن در عرصه های مختلف باشند در این راستا انتظار می رفت صدای همراهی بیشتری با وزیر کشور برای مبارزه با این پدیده شوم شنیده شود!

6 - اما در مورد تحلیل های مختلف مبنی بر عذرخواهی و عقب نشینی وزیر در این موضوع باید گفت؛ چنانچه متن سخنان ایشان با دقت و انصاف مرور شود، ایشان پس از تاکید بر مواضع اصولی خود و مواردی که تا کنون بیان داشته اند، اینگونه اظهار نمودند "به بنده پیشنهاد می کنند که من بگویم، اگر دوستان از صحبت های من به دلیل انعکاس بد نشریات و روزنامه ها، سوء استفاده شده است؛ من از شما عذر خواهی کنم از طرف آنها " . حال قضاوت را به عهده مخاطبان قرار می دهیم.

7- ورود این مفهوم به ادبیات سیاسی و فرهنگ عمومی از سوی وزیر کشور و تاثیر آن بر افزایش آگاهی عمومی، ان شاءاله موجب آثار مبارک در کنش های سیاسی ، اجتماعی وفرایندهای انتقال قدرت خواهد بود و مردم به عنوان ناظران اصلی و صاحبان انقلاب اجازه به فرد و افرادی نخواهند داد که با این منابع نامشروع قصد تاثیر گذاری در حوزه های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.

در پایان امیدواریم در سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت با همکاری و همراهی حقیقی نهادهای قانونی، نظیر مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، دستگاه های اجرایی، رسانه ها و نیروهای انتظامی و امنیتی به ویژه ملت شریف در مبارزه با قاچاق و پول های کثیف، بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای( مدظله العالی) و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی را برآورده سازیم.

مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز