خبرگزاری کار ایران

در روز سوم مذاکرات هسته‌ای صورت می‌گیرد؛

برگزاری نشست ایران و 1+ 5 در سطح معاونان

سومین دور از رایزنی‌های جدید مذاکرات هسته‌ای امروز با برگزاری نشست ایران و ۵+۱ در سطح معاونان و جلسات در سطوح مختلف تداوم می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین دور جدید از مذاکرات هسته‌ای امروز با برگزاری نشست میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۵+۱ در سطح معاونان و ادامه جلسات دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف در هتل تله‌کوبرگ تداوم می‌یابد. 

روز گذشته دو دور مذاکرات سه جانبه با حضور سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی؛ معاونان وزیر امور خارجه کشورمان، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه امریکا و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و همچنین کار‌شناسان هیات‌ها در وین برگزار شد. 

پس از دیدار سه جانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا و معاون فدریکا موگرینی نشست سه‌جانبه‌ای نیز با حضور کار‌شناسان برگزار شد. 

در روز نخست از این دور از مذاکرات نیز سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی با هلگا اشمیت نیز دو دور گفت‌و‌گوی دو جانبه داشتند که کار‌شناسان دو طرف نیز در آن حضور یافتند. 

این دور از مذاکرات هسته‌ای در راستای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و با محوریت تحریم‌ها برگزار می‌شود. 

این رایزنی‌ها قرار است هفته آینده در نیویورک و در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده NPT از سر گرفته شود و احتمال دارد با توجه به حضور وزرای خارجه ایران و ۵+۱ مذاکراتی برگزار شود.

کد خبر : ۲۷۲۵۰۱