خبرگزاری کار ایران

جباری در نطق میان دستور:

مصوبه انتزاع 5 شهرستان هرمزگان سنخیتی با تدبیر و امید دولت ندارد

نماینده مردم بندرلنگه و بستک در مجلس از رئیس جمهور درخواست کرد تا لغو مصوبه انتزاع 5 شهرستان از استان هرمزگان و الحاق آن به استان دیگر را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایلنا، ‌احمد جباری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، افزود: در کشاکش عمیق‌ترین تحولات منطقه‌ای و جهانی، دیپلمات‌های کشورمان در چارچوب مذاکرات هسته‌ای موفق شدند تا در سایه تدابیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب و پیگیری‌های دولت یازدهم به ویژه شخص رئیس جمهور، 6 ابرقدرت جهانی را به پای میز مذاکره کشانده که باید یک حرکت منسجم ملی با جدیت و اعتلای کامل از مشخصات و مقتضیات طرف مقابل مورد پیگیری قرار گیرد و برای دولت خدمت‌گذار توفیق در رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات هسته‌ای بر پایه معادلات برد برد را خواستارم.

نماینده مردم بندرلنگه و بستک در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: دولت شما بر اساس شعار محوری و کلیدی تدبیر و امید پایه‌ریزی شد و تا به امروز توفیقات بزرگی را این شعار محوری و کلیدی به دنبال داشته است هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ درباره انتزاع 5 شهرستان استان هرمزگان و الحاق آن به استان دیگر تصریح کرد: آقای رئیس جمهور! کجای مصوبه عجولانه و غیرکارشناسی واپسین روزهای دولت گذشته که تضییع حقوق مردم غیور هرمزگان این حافظان خلیج همیشه فارس می‌باشند با تدبیر و امید دولت شما سنخیت دارد؟ طرحی که دو سال است موجب نگرانی و سرخوردگی مردم شریف هرمزگان به ویژه مردم شریف شهرستان پارسیان شده است.

وی یادآور شد:‌ مردم هرمزگان با هر زبان و گویش و مذهب و قومی که باشند مصداق عینی هم‌دلی و هم‌زبانی با نظام اسلامی و ولایت و رهبری خویش بوده، هستند و خواهند بود؛ اجازه ندهید این چنین اقداماتی باعث بروز تنش و اختلافات قومی و منطقه‌ای گردد؛ لذا خواستار لغو کامل این مصوبه تحت عنوان انتزاع 5 روستا از استان هرمزگان و الحاق آن به استان دیگری می‌باشم.

به گزارش ایلنا، در زمان نطق جباری نماینده مردم بندرلنگه و بستک، جمعی از نمایندگان هم‌استانی وی با در دست گرفتن پلاکارد بزرگی در مقابل جایگاه هیأت رئیسه مجلس خطاب رئیس‌جمهور تأکید کردند که «حضرتعالی در سفر اسفندماه 1392 به هرمزگان اعلام کردید دولت مصوبه انتزاع 5 روستای شهرستان پارسیان را به سمتی می‌برد که کسی دل‌نگران و ناراحت نباشد، از شما می‌خواهیم این مصوبه را لغو کنید».

جباری تاکید کرد:‌ به این پارچه نوشته و دفترچه غمناک توجه فرمایید این پارچه نوشته مردم شریف شهرستان پارسیان استان هرمزگان است؛ این دفترچه غم‌نامه رنج دل مردم شهرستان پارسیان و تمامی اهالی 5 روستا است که روزهای آخر عمر دولت گذشته مصوب گردید از هرمزگان انتزاع گردد و به نشانه اعتراض تهیه کردند و نام و نام خانوادگی خویش و کد ملی آنها درج شده است.

نماینده مردم بندرلنگه و بستک در مجلس نهم، ادامه داد:‌ آقای رئیس جمهور دیگر مردم باید چه می‌کردند؟ مردم شریف هرمزگان انتظار دارند با جایگزین راه‌‌حل‌های مشخص اقدام شود لذا درباره بسته پیشنهادی تحت عنوان ایجاد منطقه آزاد باید گفت که شرط اولش رفع کامل مصوبه انتزاع و الحاق است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ افزود:‌ استان هرمزگان به واسطه موقیعت منطقه‌‌ای واستراتژیک خود و بهره‌برداری بیش از چندین کیلومتر مرز دریایی و چندین جزیره بزرگ و کوچک در ابعاد مختلف هنوز به جایگاه شایسته خود در کشور نرسیده است؛ اهمیت دارد که با توجه به درآمد کلان هرمزگان در حوزه مالیاتی و گمرکی و بنادر و دریانوردی و صنایع گوناگون نفت و گاز سهم مناسبی از آن برای توسعه هرمزگان اختصاص یابد.

جباری تاکید کرد:‌ اینک که با همه ظرفیت‌های عظیم، هرمزگان به کانون بزرگ تجارت و مبادلات اقتصادی تبدیل شده است یک سوال از دولت دارم که با همه این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها سهم هرمزگان وجوانان هرمزگانی از انبوه این ظرفیت‌های اشتغال‌آفرینی چقدر است؛ امروز جوانان فارغ‌التحصیل هرمزگان در برابر ورود به کار به هر دری می‌زنند حال که ایجاد مناطق آزاد در دستورکار دولت است به اطلاع رئیس جمهور می‌رسانیم که بندرلنگه از دیرباز به عنوان بزرگترین مرکز معادلات تجاری و اقتصادی بوده است و با داشتن ظرفیتهای عظیم بندری و گمرکی و داشتن کوتاهترین مرز دریایی با منطقه آزاد با دبی امارات از بهترین ظرفیت برای ایجاد منطقه آزاد لنگه برخوردار می‌باشد که اقدامات اولیه صورت گرفته حال باید دستور لازم صادر گردد.

نماینده مردم بندرلنگه و بستک در مجلس نهم، ادامه داد:‌ بندر لنگه و روستاهای آن از بی‌آبی می‌سوزند اما پروژه انتقال آب از دریا به شهرستان بستک همچنان معطل مانده است؛  از وزارت نیرو درخواست داریم با توجه به فصل گرما تعرفه برق هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود  و دولت نسبت به منطقی کردن این تعرفه‌ها اقدام کند؛ از سویی دیگر ورزشکاران از امکانات ورزشی نیز بی‌بهره‌اند که باید این مهم نیز در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر : ۲۷۲۱۵۴