خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار دبیرکل حزب اتحاد اسلامی کردستان:

انسجام ملی عامل کلیدی برای عبور عراق از وضعیت کنونی است

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران، با تاکید بر اهمیت مناسبات جمهوری اسلامی ایران با عراق، گفت: وحدت و انسجام ملی در عراق عامل کلیدی برای عبور آن کشور از شرایط حساسی کنونی است.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار «محمد فرج احمدعزیز» دبیرکل حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق، با اشاره به اهمیت ثبات و امنیت در آن کشور، بر استمرار حمایت همه جانبه کشورمان از دولت و ملت عراق در روند مبارزه علیه تروریسم تاکید کرد. 

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به مناسبات خوب و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با همه اقوام و مذاهب عراق، افزود: سیاست اصولی ایران در عراق، حمایت از وحدت و تمامیت ارضی آن کشور، حسن همجواری و کمک به تحکیم ثبات و امنیت آن است. 

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که کشورمان در مقابله با تروریسم و داعش در عراق، به کمک دولت مرکزی آن کشور پرداخت، پس از درخواست مقام‌های اقلیم کردستان عراق، با‌‌ همان سرعت به یاری آن‌ها شتافت و با همین رویکرد نسبت به اهل سنت، مسیحیان، ایزدی‌ها و سایر اقوام و مذاهب آن کشور عمل می‌کند. 

امیرعبداللهیان ضمن استقبال از پیشنهاد طرف کُرد مبنی بر استمرار مشورت‌ها و تبادل نظر درخصوص مسائل جهان اسلام، اعلام آمادگی کرد که این گفت‌و‌گو‌ها در سطوح مختلف ادامه یابد. 

در این دیدار، دبیرکل حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق نیز ضمن تجلیل از نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، از حمایت‌های موثر، سریع و به موقع ایران از اربیل و بغداد در مقابله با تروریست‌های داعش تشکر کرد. 

وی با اشاره به شرایط پیچیده عراق، بر لزوم تقویت گفت‌و‌گوی ملی، تفاهم و همکاری میان همه اقوام و طوایف عراق برای عبور از شرایط سخت جاری بویژه در مبارزه علیه تروریسم تاکید کرد. 

محمد فرج با اشاره به اهمیت همکاری عراق با جمهوری اسلامی ایران، افزود: امنیت عراق و ایران پیوند ناگسستنی دارد بنابراین دو کشور باید با استفاده از پیوندهای تاریخی، دینی و فرهنگی برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه بکوشند. 

وی همچنین با اشاره به توانمندی‌های حزب اتحاد اسلامی، بر آمادگی این حزب برای پیگیری ابتکار عمل‌های مشترک سیاسی با جمهوری اسلامی ایران متناسب با منافع جهان اسلام تاکید کرد.

کد خبر : ۲۷۱۵۹۳