خبرگزاری کار ایران

ایمانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اصولگرایان بر اساس مصلحت‌اندیشی و نظرات افراد رفتار می‌کنند

فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: اصولگرایان باید در روش‌های گذشته خود بازنگری کنند تا در انتخابات آتی تاثیرگذار باشند.

ناصر ایمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با تشریح برنامه‌های اصولگرایان برای ورود به انتخابات مجلس آینده٬ گفت: اصولگرایان باید در روش‌های گذشته خود بازنگری کنند تا در انتخابات آتی تاثیرگذار باشند. گروه‌های اصولگرا متکی به افراد هستند و بر اساس نظرات و مصلحت‌اندیشی آنان رفتار می‌کنند٬ که این روش دیگر کارآمد نیست و باید در این روش‌ها بازنگری صورت بگیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا وفات برخی چهره‌های اصولگرا را عاملی دانست که ضرورت جایگزینی روش‌های کارآمد‌تر به جای روش ریش سفیدی را در این جریان به وجود آورده و افزود: امروز باید اصولگرایان به دنبال روشی باشند که در آن بتوان با توجه به رای اعضا٬ به وحدت رویه و اتفاق نظر برسند؛ هر چند وقتی اختلافی نیز پیش می‌آید٬ همچنان باید به سراغ ریش سفیدی بزرگان این جریان رفت. 

ایمانی درباره برخی اختلاف دیدگاه‌ها درباره مسائل سیاست خارجی میان گروه‌های اصولگرا گفت به نظر من هیچ اختلاف اساسی میان گروه‌های اصولگرا وجود ندارد و مثلا تمامی اصولگرایان از زحمات تیم هسته‌ای کشورمان قدردانی کردند؛ هرچند در این میان انتقاداتی نیز مطرح شده بود٬ باز هم اکثر گروه‌های اصولگرا انتقاداتی نسبت به این توافق داشتند که ممکن است حجم این انتقادات کم یا زیاد باشد.

وی گفت: به علت آنکه جریان اصلاح‌طلب درباره توافق لوزان سکوت کرده٬ نمی‌توان اختلاف میان جریان اصلاح‌طلب را رصد کرد٬ اما سکوت در برابر مسئله‌ای به این مهمی که شاید مهم‌ترین مسئله کشور در چند سال اخیر باشد٬ اصلا جایز نیست. اما به خاطر سکوت آن جریان٬ اختلافات جزئی میان اصولگرایان امروز بیشتر دیده می‌شود. 

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نقش حزب یا جبهه رهروان در انتخابات آتی مجلس نیز تاکید کرد: آقای لاریجانی تا امروز حضور در چنین تشکیلاتی را تکذیب کرده‌اند٬ اما به هر حال شکی نیست که لاریجانی فردی تاثیرگذار در میان اصولگرایان است و جریان نزدیک به ایشان در مجلس نیز قدرت و نفوذ زیادی دارد. 

کد خبر : ۲۷۱۴۵۱