خبرگزاری کار ایران

در دیدار با وزیر دفاع کشورمان؛

وزیر دفاع بلاروس خواستار توسعه همکاری‌های تهران و مینسک شد

کد خبر : ۲۷۰۹۴۱

وزیر دفاع بلاروس در حاشیه کنفرانس امنیتی بین‌المللی مسکو در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، خواستار استفاده از ظرفیت‌های روابط تهران و مینسک برای توسعه همکاری های دوجانبه شد.

به گزارش ایلنا، تبره کلژنرال آندره راوکوف و سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر دیدار و پیرامون مسایل مورد علاقه دو کشور گفت و گو کردند.

وزیر دفاع بلاروس با تقدیر از سخنان سردار دهقان در کنفرانس امنیتی بین المللی مسکو 2015 گفت: مواضع ارزشمند شما به عنوان کشور قدرتمند و مستقل، قابل قبول و احترام است.

وی ظرفیت های مناسب دو کشور برای همکاری در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه دفاعی را بسیار بالا دانست و خواستار تقویت این روابط شد.

سردار دهقان نیز در این دیدار گفت: کنفرانس امنیتی مسکو فرصت بسیار مناسبی را فراهم کرد تا بتوانیم مسایل دوجانبه و راه های گسترش روابط دو کشور را بررسی کنیم.

وی یادآورشد: اشتراک نظر دو کشور در مسایل منطقه ای و جهانی می تواند زمینه را برای به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه میان دو کشور فراهم کند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر گسترش روابط میان دو کشور، خواستار ایجاد ائتلاف های قدرتمند منطقه ای برای مبارزه با تروریسم و خشونت و افراط گرایی شد.

ایران و بلاروس روابط حسنه و گسترده ای دارند و عزم و اراده سران دو کشور در توسعه مناسبات دوجانبه نقش مهم و تعیین کننده ای دارد.

سردار دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در چهارمین کنفرانس امنیتی بین المللی مسکو به پایتخت روسیه سفر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز