خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

شهیدان، عزت و آبرو را برای نظام به ارمغان آوردند

فرمانده نیروی زمینی ارتش در آستانه 29 فروردین سالروز گرامیداشت ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی، در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، گفت: شهیدان با ایثار و از خود گذشتگی، عزت و آبرو را برای نظام به ارمغان آوردند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه ارتش در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، فرمانده نیروی زمینی ضمن تبریک روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه ۴۸۰۰۰ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: ۲۹ فروردین بدون تردید یک روز بزرگ و سرافراز در تاریخ انقلاب اسلامی است. در این روز، حضرت امام خمینی (ره) با تصمیمی شجاعانه، ارتش را که تا مرز انحلال پیش رفته بود زندگی دوباره بخشید، آن را با اقیانوس بی‌کران ملت پیوند داده و در خدمت نظام و مردم قرار داد و ارتش را به یک ارتش مردمی و خادم قرآن و اسلام و جمهوری اسلامی تبدیل کرد. لذا ۲۹ فروردین یکی از ایام الله‌هایی است که باید مورد تکریم قرار بگیرد. 

وی در ادامه افزود: تصمیم حضرت امام (ره)، انقلاب، کشور و نظام را نجات داد و عزت را برای کشور به ارمغان آورد. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: استکبار جهانی تلاش بسیار کرد نظام جمهوری اسلامی در کشور ما شکل نگیرد؛ چرا که معتقد بود این انقلاب صادر خواهد شد؛ لذا برای ساقط کردن نظام نو پای جمهوری اسلامی در درجه اول به فکر خلع سلاح نظام افتاد و شعار انحلال ارتش را سر داد، اما حضرت امام (ره) با فراست، تیزبینی و شجاعت خاص خودشان به همراه تصمیم سازان نظام و انقلاب مانند امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) این دسیسه دشمن را نقش برآب کردند. 

سرتیپ پوردستان گفت: با این حرکت امام (ره)، ارتش جانی دوباره گرفت و همراه نظام و مردم شد که ثمره آن حضور موثر ارتش در مراحل مختلف انقلاب از جمله مقابل با نا‌آرامی‌های ضد انقلاب در برخی از مناطق کشور مانند کردستان و سپس حضوری موثر در دفاع مقدس بود. 

فرمانده نیروی زمینی در ادامه افزود: در روزهای آغازین جنگ، نیروی زمینی توانست جلوی حمله و پیشروی دشمن را گرفته و مانع تصرف خاک کشور شود و این در حالی بود که ارتش و نیروی زمینی دستخوش تحولات شده و انسجام کافی نداشت. نیروهای هوایی و دریایی هم در آن روز‌ها به خوبی به وظایف خود عمل کردند که حاصل این دلاورمردی‌ها، تقدیم ۴۸۰۰۰ شهید و ۱۲۶ هزار جانباز بود که باعث شد عمق ولایت مداری و عشق به ملت و رهبری را به منصه ظهور برساند و پاسخ اعتماد امام (ره) را بدهد. 

او همچنین با تبیین مسائل روز گفت: امروز، با چهره‌های جدیدی از تهدید رو به رو هستیم که نظام‌های اطلاعاتی و جاسوسی نظام استکبار جهانی بر این اساس با به وجود آوردن حادثه ۱۱ سپتامبر زمینه حضورشان در منطقه را فراهم کردند. 

پوردستان افزود: هدف نظام استکبار از حضور مستقیم نظامی در منطقه، مقابله با جمهوری اسلامی ایران بود، اما وقتی دید با حضور رهبر هوشمند و ملت پای کار و ولایت مدار و نیروهای مسلح قوی نمی‌تواند مستقیم با ایران مقابله کند، با اشغال و حضور در اطراف ما قصد تحت فشار قرار دادن ایران را داشت که باز هم موفق نشد. 

او در ادامه به راهبرد جدید دشمن از طریق جنگ‌های نیابتی و مشارکتی اشاره کرد و گفت: نمونه این نوع تهدید‌ها گروه‌های داعش، بوکو حرام و.... می‌باشد. 

فرمانده نیروی زمینی افزود: ما وظیفه داریم به عنوان بازوان توانمند نظام، ظرفیت‌های دفاعی خود را افزایش داده و قدرتمند شویم، چرا که ملت انتظار دارد ارتش جمهوری اسلامی ایران مانند دیوار و دژ مستحکم از نظام، ملت و کشور حراست و حفاظت نماید. 

سرتیپ پوردستان گفت: باید بنیه‌های دانشی، اعتقادی و ایمانی خود را ارتقا بدهیم چرا که جنگ‌های آینده، انسان محور هستند و انسانی که از بنیه‌های اعتقادی بر‌تر برخوردار است، پیروز میدان خواهد بود. 

او افزود: تدابیر نورانی مقام معظم رهبری قطب نما و عامل راهیابی درست است که ما باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. 

فرمانده نیروی زمینی افزود: ما باید تلاش کنیم وظیفه تاریخی و سرنوشت سازی که بر عهده ما است را به خوبی انجام دهیم. 

وی در پایان با درود به روح پرفتوح شهدا و امام شهدا، ۲۹ فروردین، روز ارتش و گرامیداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان را گرامی داشت. 

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم با نثار تاج گل توسط فرماندهان عالی رتبه ارتش، با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق شد.

کد خبر : ۲۷۰۷۴۹