خبرگزاری کار ایران

یزدی در گفت‌وگو با ایلنا:

مطالبه حق از طریق مشارکت است٬ نه کنار نشستن

وزیر امور خارجه دولت موقت گفت: جز با مشارکت مستقیم و دائم هم نمی‌شود اعمال اصلاحات کرد و جلوی انحرافات را گرفت و اشکالات را مرتفع کرد.

ابراهیم یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ‌ ملت باید همه در انتخابات شرکت کنند و این حقوق ملت است که باید آن را مطالبه کنند. مطالبه حق نیز از طریق مشارکت است و نه از طریق کنار نشستن و قهر کردن. 

این فعال سیاسی در ادامه تصریح کرد: هر کسی که در خود صلاحیت حضور در انتخابات را می‌بیند و شرایط را برای حضور خود مساعد استنباط می‌کند٬ باید برای انتخابات مجلس پیش‌رو حضور یابد، صرف نظر از اینکه تایید صلاحیت می‌شوند یا خیر. 

وی با اشاره به همزمانی انتخابات مجلس دهم با انتخابات خبرگان رهبری، گفت: معتقدم مدرسین جوانی که در حوزه رشد کرده‌اند٬ باید برای انتخابات کاندید شوند و اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود در چارچوب این مجموعه اصلاحات ممکن است و جز با مشارکت مستقیم و دائم هم نمی‌شود اعمال اصلاحات کرد و جلوی انحرافات را گرفت و اشکالات را مرتفع کرد. 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در دولت کنونی فضایی برای مشارکت حداکثر مهیا شده٬ افزود: برای نظام آزادی سیاسی و مشارکت همه جانبه یک داروی مسکن و یک داروی اصلاح کننده است که نظام باید از آن استقبال کند.

کد خبر : ۲۷۰۴۵۲