خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور مطرح کرد:

برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت احزاب

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در صورتی که عده‌ای بخواهند به امنیت احزاب لطمه‌ای بزنند، به حتم با قاطعیت با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدحسین مقیمی شامگاه دیروز (۲۲فروردین) در نشست هم‌اندیشی احزاب، فعالان سیاسی و مطبوعاتی استان زنجان با اشاره به اهمیت تشکیل احزاب در جامعه، افزود: در نظام‌های مردم سالار و مردم سالاری دینی، احزاب نقش تعیین کننده‌ای برعهده دارند و می‌توانند زمینه تحقق اهداف حاکمیت را در جامعه فراهم کنند. 

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان ضرورت رعایت چارچوب‌های قانونی برای فعالیت احزاب در جامعه، بیان کرد: در صورتی که احزاب در کنار رعایت اخلاقیات و احترام به یکدیگر به فعالیت بپردازند، می‌توانند زمینه را برای فعالیت سیاسی سالم و با نشاط فراهم کنند. 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از گرفتاری‌های کنونی احزاب٬ به دلیل آن است که نمی‌توانند دیگر گروه‌های سیاسی را درک و از پاسخ دادن به هر نوع حرکت و صحبتی خودداری کنند. 

مقیمی اضافه کرد: در صورتی که احزاب تحمل سخنان همدیگر را داشته باشند٬ می‌توانند شروع خوبی برای توسعه فعالیت‌های سیاسی داشته باشند و از حرکت‌های سیاسی مواظبت کنند. 

وی یادآور شد: تمامی افرادی که حزب دارند، می‌توانند با حرکت در چارچوب قانون اساسی موفق باشند و با رعایت قواعد، بازی خوبی از خود ارایه کنند. 

معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: هر نوع عملکرد نادرست در این زمینه، موجب ایجاد دین نسبت به مردمی می‌شود که زمان آنان به هدر رفته٬ چرا که دولت چهار سال مسئولیت کشور را بر عهده گرفته و سرنوشت آنان را رقم می‌زند. 

وی با بیان اینکه دولت موظف به حمایت از تمامی احزاب با هر نوع نگرش و گرایش سیاسی معتقد است، افزود: در سال جاری شاهد برگزاری دو انتخابات مهم در کشور خواهیم بود و فعالیت احزاب در این زمینه موجب نشاط سیاسی خواهد بود. 

وی ادامه داد: هفتم اسفندماه سال جاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. 

این مسئول کشوری با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: لازمه برگزاری انتخاباتی با شکوه و پرشور را همدلی و همزبانی عنوان کرد. 

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: ما به عنوان نمایندگان دولت وظیفه داریم از اجتماعات قانونی مردم حمایت کنیم٬ تا در جامعه نشاط سیاسی ایجاد شود. 

وی در این زمینه خاطر نشان شد: در صورتی که عده‌ای بخواهند به امنیت احزاب لطمه‌ای بزنند، به حتم با قاطعیت با آنان برخورد خواهد شد. در صورتی که اجازه بدهند احزاب به درستی و در چارچوب قانون به فعالیت خود ادامه دهند، به حتم مردم در جریان تمامی اقدامات نمایندگان خود در نهادهای مختلف قرار می‌گیرند و آگاهی مردم مانع از سودجویی برخی افراد و در ‌‌‌‌نهایت اختلاس می‌شود. 

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اختلاس‌های رخ داده طی سال‌ها گذشته در جامعه اظهار داشت: این اختلاس‌ها برای نظام اسلامی وجهه خوبی نداشت و در صورت فعالیت و نظارت مطلوب احزاب بر عملکرد مسوولان از چنین اتفاقاتی جلوگیری می‌شد. 

مقیمی در پایان سخنان خود، با بیان اینکه وزارت کشور مجری انتخابات است و تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی بدون دخالت دولت به کار می‌گیرد، ضرورت خودداری مسئولان، احزاب و گروه‌های سیاسی در استفاده از امکانات دولتی در این رقابت‌ها تاکید کرد.

کد خبر : ۲۶۹۶۵۶