خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی:

اسلام نسبت به حضور اجتماعی زن حساس و مقید است

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۸۶۴

وزیر دادگستری گفت: باید با نگاهی جامع به این مساله توجه کنیم که زن می‌خواهد در جایگاهی متعالی و در همه ابعاد اجتماعی حضور موثر داشته باشد و نمی‌توان این واقعیات را نادیده گرفت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، ظهر امروز به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن در جلسه‌ای با حضور بانوان شاغل در وزارت دادگستری، از خدمات و تلاش‌های ارزنده آنان قدردانی کرد.

وزیر دادگستری گفت: نقش حضرت زهرا (س) به عنوان یک انسان نقش آفرین، بسیار ارزنده بوده و به عنوان یک الگو، جایگاه و رفتار، سبک زندگی و سلوک ایشان، پاسخگوی نیاز امروز و فردای جامعه است.

وی با بیان این که اسلام به عنوان دین کامل، جایگاه ویژه‌ای برای زنان قائل بوده و نسبت به حضور اجتماعی زن حساس و مقید است افزود: حرف اسلام این است که انسان باید به عالی‌ترین مراتب برسد و نسبت آن بین زن و مرد برابر است اما در دنیای امروز که ملاک اصلی، قدرت و ثروت است، ادعای تساوی بین زنان و مردان بی‌معنی است؛ چراکه امکانات مردان برای دست‌یابی به این ابزارها بیش‌تر است.

پورمحمدی در ادامه گفت: باید با نگاهی جامع به این مساله توجه کنیم که زن می‌خواهد در جایگاهی متعالی و در همه ابعاد اجتماعی حضور موثر داشته باشد و نمی‌توان این واقعیات را نادیده گرفت؛ اما در دنیای امروز، بسیاری از این مشکلات، در مورد مردان نیز صادق است.

وی هم‌چنین تاکید کرد: اساس کمال انسانی، خانواده و زن و ظرافت کار در همین است چراکه نقش زن در حیات انسانی، بسیار مهم است و جامعه‌ای بهشتی است که زنان و مادران آن بهشتی باشند و برابری زن و مرد در این‌جا نمود می‌یابد.

هم‌چنین بر اساس این گزارش پوران ولویون، مشاور وزیر دادگستری در امور زنان و خانواده، پیش از سخنان وزیر دادگستری با اعلام این خبر که مرکز اجلاس مجمع جهانی زنان در اردیبهشت ماه، گزارش عملکردی را در حضور مقام معظم رهبری ارایه می‌کند اظهار کرد: مقید بودن دولت به ایجاد مصونیت‌های لازم برای حضور زنان در جامعه، از مطالبات جدی جامعه زنان کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز