خبرگزاری کار ایران

روز گذشته صورت گرفت؛

دیدار فرستاده ویژه رییس جمهور با مقامات عالی‌رتبه لبنانی

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۳۴

قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری به بیروت سفر کرده است طی روز گذشته ابتدا در محل روضه الشهیدین حاضر شده و با نثار دسته گل یاد و خاطره شهدای مقاومت را گرامی داشت.

به گزارش ایلنا، متعاقب این مراسم مرتضی سرمدی با رییس مجلس، نخست وزیر و وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با نبیه بری رییس مجلس لبنان

پس از ادای احترام به مقام شامخ شهداء، هیات ایرانی در عین التینه با نبیه بری رییس مجلس لبنان دیدار کرد. در این ملاقات ابتدا فرستاده ویژه رییس جمهوری گزارشی را روند حل و فصل پرونده هسته ای را به مقام لبنانی ارایه نموده و سپس با اشاره به آخرین تحولات منطقه در عراق، سوریه و یمن، مواضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص را مطرح نمود.

رییس مجلس لبنان در این ملاقات ضمن ارج نهادن به موفقیت ایران در حل پرونده هسته‌ای، صدور بیانیه لوزان را دستاوردی بزرگ برای ایران دانسته و افزود: شخصا مفاد تفاهم هسته‌ای را بررسی کرده‌ام حصول آن را یک پیروزی بزرگ برای دولت و ملت ایران می‌دانم و به آنها تبریک می‌گویم.

وی ضمن تشریح مواضع خود در قبال بحران یمن، خاطر نشان ساخت که راه حل نظامی در یمن راهگشا نیست و با اشاره به رایزنی‌های خود با طرف‌های مختلف در روزهای گذشته درباره تحولات یمن، تاکید کرد: شکی نیست که مشکل یمن باید با گفت‌وگوی طرف‌های یمنی حل شود.

رییس مجلس لبنان ازمواضع جمهوری اسلامی ایران به ویژه در قبال گفت وگوهای جاری بین طرف های لبنانی برای حل مشکلات لبنان استقبال و قدردانی کرد.

ملاقات با تمام سلام نخست وزیر لبنان

مرتضی سرمدی همچنین در دیدار با تمام سلام، نخست وزیر لبنان دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تفاهم هسته ای سوییس را تشریح و ابراز امیدواری کرد که این تفاهم زمینه ثبات و آرامش بیشتر در منطقه را فراهم کند.

سرمدی در این دیدار که در کاخ نخست وزیری لبنان برگزار شد، گفت که بحران جدید در منطقه تجاوز نظامی به یمن به بهانه‌های غیرمشروع و غیرمنطقی است.

قائم مقام وزیر امور امور خارجه ایران افزود: تردیدی نیست که با از بین رفتن زیرساخت ها و مورد هدف قرار گرفتن مردم و گروه های سیاسی مسالمت جوی یمنی، افراط گرایان و تروریست‌ها فرصت جدیدی در یمن پیدا خواهند کرد.

تمام سلام نخست وزیر لبنان نیز از تفاهم هسته‌ای که روز پنجشنبه هفته گذشته در لوزان سوییس اعلام شد، استقبال نموده و گفت: تفاهم هسته ای بین ایران و گروه 1+5 نشان داد که می توان برای حل همه مشکلات و اختلافات راه حل های سیاسی و مسالمت آمیز پیدا کرد.

تمام سلام با اشاره به روابط عمیق و مهم ایران و لبنان تصریح کرد: ایران یک کشور قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه است و لبنان و دیگر کشورهای منطقه برای رسیدن به صلح و ثبات به کمک های آن نیاز دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز