خبرگزاری کار ایران

در نامه سازمان عدالت و آزادی به روحانی عنوان شد؛

نشان عالی استقلال به ظریف اعطا شود

حزب «سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی» در نامه‌ای به رییس جمهور کشورمان خواستار اعطای «نشان عالی استقلال» به وزیر امور خارجه شد.

به گزارش ایلنا٬ سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی» در نامه‌ای به رییس جمهور روحانی، خواستار اعطای «نشان عالی استقلال» به دکتر محمدجواد ظریف شد. متن کامل این نامه به شرح زیر است: 

بسمه‌تعالی

جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی

با تقدیم سلام و احترام، چنان‌که مستحضرید یکی از تراژدی‌های تاریخ ایران‌زمین، جفا و بی‌مهری نسبت به خدمتگزاران و افتخارآفرینان این مرز و بوم و تلاش مداوم اهل کین و حسد برای حذف اسمی، رسمی یا حتی فیزیکی نخبگان و خبرگان دوران‌ساز بوده است.

سرنوشت تلخ و سوزناک چهره‌های خدومی چون قائم‌مقام فراهانی، میرزا تقی‌خان امیرکبیر، دکتر حسین فاطمی، دکتر محمد مصدق و… تاریخ گذشته این سرزمین را با پدیدهٔ شوم «نخبه‌کشی» پیوند زده است. 

در دولت تدبیر و امید شما، فرزندی از فرزندان غیور، متبحر، خبره و نخبهٔ این سرزمین، با فداکاری و ایثاری تاریخی و به جان خریدن انواع خطرهای داخلی و خارجی، سکان پروندهٔ سنگین، پیچیده و حساس فناوری هسته‌ای را به دست پرتوانش گرفت و در یک سال و نیم گذشته، آن را از میان طوفان‌ها، صخره‌ها، امواج سهمگین و گرداب‌های هولناک، به سلامت عبور داده و توانسته است پیروزی بزرگ و کامیابی شیرینی را برای ملت صبور و رشید ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.

آنچه دکتر محمدجواد ظریف با مهارت، چیره‌دستی و کیاست بی‌نظیرش انجام داد، جایگاهی را در افکار عمومی ایران و جهانیان به وی داده که هیچ‌گاه از حافظهٔ تاریخی ایران و ایرانی محو نخواهد شد. ملت ایران نیز در استقبال از این فرزند خدوم و در جشن‌‌ها و شادی‌های هسته‌ای با تکرار نام دکتر ظریف و تأکید بر آن، این پیغام را رساندند که در سایهٔ تدبیر و حمایت تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی، این توفیق و دستاورد بزرگ را حاصل پایمردی و سخت‌کوشی و مجاهدت تاریخی تیم مذاکره‌کنندهٔ هسته‌ای و در رأس آن دکتر محمدجواد ظریف می‌دانند. 

بر این اساس، سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی٬ از مقام محترم ریاست جمهوری ایران تقاضا دارد در عمل به حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» و به پاس زحمات و مجاهدات وزیر لایق و باکفایت امور خارجه٬ در هدایت پیروزمندانهٔ مذاکرات هسته‌ای، بر اساس مادهٔ سه آیین‌نامهٔ اعطای نشان‌های دولتی، به نمایندگی از ملتی که امروز به هر زبانی شادمانی خود را از توفیق و دستاورد دولت تدبیر و امید در حل و فصل پروندهٔ فناوری هسته‌ای به گوش شما می‌رسانند، نشان عالی استقلال را به دکتر محمدجواد ظریف اعطا کرده، راه را بر هرگونه بی‌مهری و کم‌لطفی و نسیان و فراموشی در حق ایشان مسدود کنند.

دوام عزت و توفیق روزافزون جنابعالی و دولت محبوب تدبیر و امید را از درگاه حق مسألت داریم. 

سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی

کد خبر : ۲۶۴۹۶۶