خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد:

پیشنهاد برگزاری تجمع حمایتی از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در جلسه آینده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیشنهاد برگزاری تجمع در حمایت از مذاکرات هسته‌ای کشورمان را مطرح خواهیم کرد.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تجمع صورت گرفته در اعتراض به بیانیه لوزان که گفته می‌شود مجوزهای قانونی را نیز از وزارت کشور کسب نکرده بود، گفت: طبق قانون اساسی شرکت در اجتماعات از حقوق قانونی مردم است٬ منتها باید این تجمعات مجوزهای قانونی داشته باشد. این مسئله که تجمع اخیر منتقدان بیانیه لوزان فاقد مجوزهای قانونی بوده٬ جای تامل دارد و باید پیگیری شود. 

وی افزود: اگر برگزاری چنین تجمعاتی منعی ندارد، طبیعتا باید به حامیان مذاکرات لوزان هم اجازه تجمع بدهند. 

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یادآور شد: سال گذشته زمانی که توافق ژنو انجام شد، درخواست تجمع برای حمایت از تیم مذاکره‌کننده کشورمان را ارائه کردیم٬ که با موافقت و نهایتا صدور مجوزهای لازم همراه شد. اما دولت و مشخصا وزارت امور خارجه از ما خواست که از برگزاری این تجمع خودداری کنیم٬ ما هم علیرغم دارا بودن مجوز٬ به توصیه دولت عمل کردیم. 

وی گفت: با توجه به اینکه امسال به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده، به نظر می‌رسد که ملت به دنبال این است که نظرات واقعی خود را به طرق مختلف اعلام کند. 

حکیمی‌پور تاکید کرد: ما در جلسه آینده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیشنهاد برگزاری تجمع در حمایت از مذاکرات هسته‌ای کشورمان را مطرح خواهیم کرد و معتقدیم این یک مسئله قابل بحث و بررسی در جلسه شورا خواهد بود.

کد خبر : ۲۶۴۹۳۹