خبرگزاری کار ایران

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

شعار دولت اصلاحات در مذاکرات به ثمر نشست

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در راستای دستیابی به چارچوب تفاهم هسته‌ای اقدام به صدور بیانیه کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح ذیل است: 

بسمه تعالی

در طلیعه سال ۱۳۹۴ دستیابی تیم مذاکره کننده هسته‌ای با قدرت‌های جهانی به تفاهم‌هایی به منظور رفع تحریم‌ها و شناسایی حقوق هسته‌ای ایران از یک سو و رفع نگرانی‌های آنان در مورد برنامه هسته‌ای ایران افق جدیدی را پدید آورد که چه در عرصه سیاست بین الملل و چه در عرصه سیاست داخلی بشارت دهنده گشایش‌هایی امید بخش می‌باشد. رویکرد برد-برد در مذاکرات نتیجه داد و برای اولین بار موجب ثمر بخشی مذاکرات در چنین سطحی گردید. 

تیم حرفه‌ای و کارآمد مذاکره کننده ایران با تلاش و پیگیری در خور تحسین و پافشاری بر مواضع اصولی و حقوق هسته‌ای ایران توانست دستاورد‌های در خور توجه و رضایتبخشی از این مذاکرات حاصل کند که در صورت حمایت مردم و مسئولین می‌تواند توافقنامه نهایی به تضمین منافع ملی ایران تبدیل شود. 

تردیدی نیست که قدرت‌های جهانی در صدد محدود کردن ایران بوده وهستند در چنین شرایطی رویکرد خردمندانه گفتگوی سازنده و اعتمادسازی توانسته جلوه‌ای از سیاست عزت، حکمت و مصلحت را به منصه ظهور برساند تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران توانست احترام جامعه جهانی را بر انگیزد و در ابتدای سال شادی را به مردم ایران هدیه کند. 

رویکرد گفتگو و تعامل سازنده با جهان که شعار دولت اصلاحات بود در این مذاکرات ثمر داد این مذاکرات و دستیابی آن به نتیجه، الگویی برای جامعه جهانی خواهد بود تا از این پس جنگ ولشکر کشی نظامی گزینه روی میز برای حل منازعات و اختلافات کشور‌ها نباشد. 

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات لازم می‌داند از تیم مذاکره کننده و نیز دولت تدبیر و امید که زمینه این رویکرد را فراهم نمودند و نیز مقام معظم رهبری بخاطر حمایت موثر و بی‌دریغ از این مذاکرات تشکرنماید. 

بدون تردید این توفیقات نیاز به نگهداری وتداوم دارد و این کار جز با همدلی و همزبانی، ملت و دولت امکان پذیر نخواهد بود. ما از همه طیف‌های سیاسی، رسانه‌ها، نمایندگان مجلس، و سایر ارکان نظام می‌خواهیم این شعار را سر لوحه مواضع سیاسی خود قرار دهند و در این مسیر سخت و دشوار که جز با تدبیر ودرایت سپری نمی‌شود، یار و همراه دولت و تیم مذاکره کننده باشند.

کد خبر : ۲۶۴۷۹۲