خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سیاسی وزارت کشور:

شعار امسال می‌تواند موجب باز شدن فضای سیاسی کشور شود

مدیر کل سیاسی وزارت کشور شعار امسال را در راستای مشی اعتدالی دولت و در جهت تقویت آن عنوان کرد و گفت: شعار امسال می‌تواند موجب باز شدن فضای سیاسی کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا امیر رضازاده با اشاره به شعار امسال گفت: این شعار از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. علاوه بر جامعیت آن، همه مسوولان و مردم را شامل می‌شود.  گرچه این شعار بی نیاز از تفسیر است اما در راستای مشی اعتدالی دولت و در جهت تقویت آن است و می‌تواند اعتماد میان دولت و ملت را افزایش داده و ضمن توجه به آزادی‌های سیاسی، باعث باز شدن فضای سیاسی کشور و افزایش مشارکت مردم  به خصوص در سال جاری که انتخاباتی را پیش‌رو داریم، باشد.

وی افزود: ارتباط دولت و ملت از کانال‌های مختلف می‌گذرد. احزاب، رسانه‌ها، نماینده‌های مردم در مجلس‌، شوراها و همه گروه‌های عضو جامعه مدنی شامل این کانال‌ها می‌شود.

 مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه ما معتقدیم تقویت جامعه مدنی در کشور همدلی و همزبانی را به دنبال دارد گفت: احزاب می‌توانند در این زمینه نقش زیادی را داشته باشند و ضمن شناسایی نخبگان جامعه به افزایش آگاهی شهروندان بپردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احزاب می تواند در کاهش تنش های افراط و سلایق مختلف نقش مهمی را ایفا کنند. نوع رفتار و گفتار احزاب می‌تواند باعث از بین رفتن سوء تفاهمات میان افراد و گروه‌های سیاسی شود.

کد خبر : ۲۶۴۰۲۱