خبرگزاری کار ایران

دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران:

انتخابات سالم تنها در سایه نقد ایجاد می‌شود

دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران انتخابات را امانت مردم در دست وزارت کشور عنوان کرد و گفت:انتخابات سالم تنها در سایه نقد ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدی دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران در نشست مشترک احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ما باید به شکل همدل و همزبان از تیم هسته‌ای خود حمایت کنیم .

وی با تاکید بر ضرورت حمایت وزارت کشور از احزاب گفت: متاسفانه وزارت کشور آنطور که شایسته است حمایت کننده احزاب نیست. از نظر ما انتخابات امانتی است که مردم در اختیار وزارت کشور می‌گذارند و در این میان امانتداری وزارت کشور بسیار مهم است. دولت باید فضای یک انتخابات سالم را فراهم کند و انتخابات سالم نیز تنها در سایه نقد ایجاد می شود.

در ادامه احمد شریف دبیر کل کانون فارغ التحصیلان ودانشجویان مدعی شد که دخالت وزارت کشور باعث شده که تاکنون نتوانیم انتخابات خانه احزاب را برگزار کنیم و گفت: این دخالت ها نه تنها مساله را حل نکرده بلکه موضوع را پیچیده‌تر نیز کرده است .

وی افزود: رسیدگی به جرایم سیاسی باید به شکل علنی و با حضور هیات منصفه باشد منتهی گویا هیچ مجرم سیاسی از اول انقلاب وجود نداشته ما باید از همه ظرفیت های قانون اساسی استفاده کنیم  اما متاسفانه برخلاف تاکیدات قانون اساسی هیچ حزبی قادر به برگزاری تجمع سیاسی و راهپیمایی نیست.

وی گفت: پس از  بیانیه لوزان کمیته ای تحت عنوان کمیته صیانت از منافع ملی بدون اینکه مجوزی داشته باشد اجتماعی را تشکیل داد و مخالفان این بیانیه را نیز دعوت کرد در حالی که نباید اجازه چنین کاری به آنها داده می شد .

در ادامه رییس جمعیت اسلامی وکلای ایران با اشاره به اینکه ما در بحث تحزب از استانداردهای بین المللی عقب هستیم گفت: امیدواریم در دولت تدبیر وامید اثرگذاری احزاب در کشور بیشتر شود متاسفانه امروز احزاب محل درآمدزایی ندارد امیدواریم که کمک مالی که پیش از دولت احمدی نژاد وجود داشت باز هم صورت گیرد.

وی گفت: به عنوان یک حقوقدان از این که می‌بینیم نیروهای خودسر وقانون گریز هر زمان که می‌خواهند بدون مجوز تجمعاتی را برگزار می‌کنند و یا تجمعات قانونی را به هم می‌زنند اما مجازات نمی‌شوند به رییس جمهور که یک حقوقدان انتقاد داریم. ما انتظار داریم اجازه تشکیل چنین تجمعاتی به نیروهای قانون شکن داده نشود از نظر ما شخصیت سخنران یک برنامه که مجوز قانونی دارد باید توسط وزارت کشور تامین شود .

کد خبر : ۲۶۴۰۱۸