خبرگزاری کار ایران

شکوری‌راد در نشست هم‌اندیشی احزاب:

دولت در بسیاری از زمینه‌ها بازوی نهادهای امنیتی بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۰۰۹

قائم مقام دبیر کل جامعه پزشکی ایران با بیان اینکه متاسفانه مقامات اطلاعاتی تصمیم گیرنده هستند و مقامات اجرایی احکام آنها را عملی می‌کنند، گفت:‌دولت در خیلی از زمینه‌ها به واقع بازوی نهادهای امنیتی بوده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا علی شکوری راد در نشست مشترک احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور گفت: لازم است در ابتدا از تیم مذاکره کننده کشورمان که شعار گفت‌وگو رییس دولت اصلاحات را محقق کردند تشکر کنیم. به دولت تبریک می گوییم که الگوی مناسب از گفت‌وگو را برای جلوگیری از انزوا و جنگ ارایه کرد.

قائم مقام دبیر کل جامعه پزشکی ایران با بیان اینکه وزارت کشور مهمترین وزارتخانه دولت و یا شاید مقتدرترین وزارتخانه آن است، ابراز کرد:این وزارتخانه مهمترین نقش را در برقراری امنیت و ایجاد فضای سیاسی سالم دارد. پروژه این وزارتخانه برای انتخابات باید گسترش رقابت و افزایش مشارکت باشد اما متاسفانه هم اکنون وزارت کشور این جایگاه را ندارد و توسعه فضای سیاسی کشور را به خوبی دنبال نمی‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: وزرای کشور پیشین مثل ناطق نوری، محتشمی پور و عبداله نوری در زمان خود کارهای بزرگی کرده‌اند و حتی مقابل برخی اقدامات شورای نگهبان نیز ایستادند.اگر وزارت کشور در جایگاه اصلی خود قرار گیرد می‌تواند وظایف خود را  به خوبی انجام دهد .

وی تبدیل فضای امنیتی امروز به فضای سیاسی را مهمترین وظیفه وزارت کشور خواند و گفت: متاسفانه امروز احزاب برای برگزاری یک همایش خود باید از نهادهای امنیتی مجوز بگیرند. متاسفانه در کشورما به جای اینکه مقامات اجرایی تصمیم بگیرند و مقامات اطلاعاتی خدمات لازم را بدهند کار برعکس شده است به گونه‌ای که مقامات اطلاعاتی تصمیم گیرنده هستند و مقامات اجرایی احکام آنها را عملی می‌کنند. دولت در خیلی از زمینه‌ها به واقع بازوی نهادهای امنیتی بوده است .

شکوری راد با اشاره به حادثه شیراز و حمله نیروهای خودسر به علی مطهری خاطرنشان کرد: وقتی وزارت کشور نمی تواند از ایجاد بحران برای یک نماینده مجلس ممانعت کند و آن را فیصله بدهد این مساله نشان دهنده جایگاه تنزل یافته وزارت کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز