خبرگزاری کار ایران

مقیمی در نشست هم‌اندیشی با احزاب:

امنیت مراسم‌ها را تامین و با برهم‌زنندگان سخنرانی‌ها برخورد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۹۹۲

معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور با تاکید براینکه وزارت کشور وظایف خود را در مورد حادثه شیراز به خوبی انجام داده و هیچ فردی از این اتفاق حمایت نکرده و نمی‌کند،‌ گفت: تامین امنیت مراسم‌ها و برخورد با برهم‌زنندگان آن از وظایف وزارت کشور است

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین مقیمی  در نشست هم اندیشی با دبیران کل احزاب سیاسی کشور گفت: خیلی از ما در ایران می‌گوییم که ما با هیچ حزب و گروه سیاسی وابسته نیستیم در حالی که باید بودن در یک تشکل سیاسی را مزیت بدانیم .

وی افزود: ما برای اهمیت دادن به احزاب و گسترش نشاط سیاسی در جامعه فکر کردیم تا جلسات مستمری را با احزاب سیاسی داشته باشیم. برای همین پیش از پایان سال با 35 حزب  جلسه رسمی داشتیم ونقطه نظرات آنها را شنیدیم. کار ما این است که نظرات احزاب را دریافت کنیم و بدانیم آنها چه توقعاتی از دولت دارند تا این مطالبات را پیگیری کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: همانطور که پیشنهادات احزاب در جلسه قبل جمع بندی شد جمع بندی پیشنهادات امروز را نیز اضافه خواهیم کرد و پس از برگزاری یک یا دو جلسه دیگر با حضور همه احزاب در خدمت وزیر کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این جلسات تلاش می‌کنیم تا همه احزاب مجوزدار دعوت شوند گفت: برای این که بتوانیم حرف نمایندگان همه احزاب رابشنویم جلسات را تقسیم‌بندی کردیم. نمی‌توان تنها در یک جلسه پیشنهادات همه احزاب را شنید سعی می‌کنیم در هر جلسه به نسبت از همه دوستان اصولگرا ، اصلاح طلب و مستقل دعوت شود.

مقیمی در این جلسه نیز یادآور شد: در جلسه امروز حدود 12 موضوع اساسی مطرح شد که روی آن کار تخصصی خواهیم کرد ما حمایت وزارت کشور برای پیشرفت کار احزاب را یک وظیفه می‌دانیم و امیدوارم در دوره خود با رهنمودهای رییس جمهور و وزیر کشور بتوانیم وظایف قانونی خود را انجام دهیم .

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به حادثه شیراز نیز اظهار کرد: ما حمایت از سخنرانی‌ها و جلسات و حفظ احترام و امنیت کسانی که در راستای فعالیت‌های سیاسی سخنرانی می‌کنند را وظیفه خود می‌دانیم و آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم. این تکلیف ماست که از همه تشکل‌های قانونی و احزاب برای برگزاری اجتماعاتی در چارچوب قانون حمایت کنیم.

وی درخصوص حمایت‌های مالی و اختصاص یارانه احزاب نیز گفت: امیدواریم در سال 94 با همفکری نمایندگان احزاب بتوانیم نسبت به  این مساله تمهیداتی را داشته باشیم. باز هم تاکید می‌کنم تامین اجتماعات ومراسم ها وظیفه قانونی ماست و برخورد با آنها که نظم این جلسات را بهم می زنند نیز وظیفه ماست .

مقیمی افزود: در خصوص مورد اخیر شیراز، وزارت کشور به همراه وزارت اطلاعات و دادستانی و نیروی انتظامی وظایف خود را به خوبی انجام داد و امیدواریم از این به بعد مسایلی همچون حادثه شیراز را شاهد نباشیم. هیچ فردی از اتفاق شیراز حمایت نکرده و نمی‌کند همه از این اتفاق به عنوان یک مساله مضموم یاد می کنند .

وی گفت: ما زمانی می‌توانیم از فعالیت‌های احزاب دفاع کنیم که این فعالیت‌ها در چارچوب قانون باشد .

مقیمی با اشاره به مساله احیای مجدد خانه احزاب گفت: ما در این خصوص شش یا هفت جلسه با هیات منتخب برای احیای خانه احزاب برگزار کردیم و مقدمات کار فراهم شده است بحث‌های حاشیه‌ای در این مورد را باید کنار بگذاریم ما معتقدیم خانه احزاب متعلق به احزاب است و آنها باید خودشان انتخابات و مجمع عمومی تشکیل دهند. هیات منتخب احیای خانه احزاب هم اکنون در حال کار است و انشاءالله در آینده نزدیک مجمع عمومی خانه احزاب برگزار می شود .

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه ما هم برای هرچه زودتر فعال شدن خانه احزاب کمک می‌کنیم گفت: خانه احزاب متعلق به 232 حزب مجوزدار است. خواهش من از نمایندگان احزاب این است که خودتان برای فعال شدن این نهاد کمک کنید. خانه احزاب یک تشکل صنفی است و تا زمانی که در چارچوب قانون فعالیت داشته باشد مثل بقیه تشکل‌های صنفی از آن هم حمایت می‌کنیم باید تلاش شود تا فعالیت‌های خانه احزاب استمرار داشته باشد.

مقیمی با تاکید بر اینکه ما در سال 94 به دنبال نشاط سیاسی کشور هستیم گفت: برای این نشاط سیاسی احزاب می‌تواند بیشترین نقش را ایفا کند برای همین باید ضمن گسترش فعالیت حزبی در کشور مردم را برای آمدن به صحنه تشویق کنیم. برای ما مهم نیست که کدام حزب می‌خواهد در انتخابات فعالیت کند. نشاط سیاسی جامعه از همه مسایل برای ما مهمتر است. خواهش من این است که همه نمایندگان احزاب کمک کنند تا افرادی که می‌خواهند فعالیت سیاسی داشته باشند در قالب یک تشکل سیاسی وارد عرصه شوند تا در آینده نیز بتوانند پاسخگوی اقدامات خود باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز