خبرگزاری کار ایران

ابطحی در گفت‌وگو با ایلنا:

برخورد دلواپسان نشان از مسیر درست تیم هسته‌ای است

معاون پارلمانی دولت اصلاحات تاکید کرد: ابراز دلواپسی افراطیون را نکته‌ای منفی نمی‌دانم چرا که با این رفتار٬ به نظر می‌رسد تیم مذاکره‌کننده در مسیر درست گام برداشته است.

حجت‌السلام والمسلمین محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به بیانیه لوزان گفت: با توجه به اتفاقاتی که در طول سال‌های اخیر افتاده و پیچیدگی و در هم تنیدگی که پرونده هسته‌ای در سطح بین‌المللی پیدا کرده و با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشورمان صادر شده٬ فعلا بیشترین امکانی که کشور می‌توانست به دست آورد٬ در قالب این توافق پدیدار شد.

وی با تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اظهار داشت: از مذاکره‌کنندگان تشکرمی‌کنم که توانستند با تلاش بسیار و در یک روند طاقت‌فرسا مسیر بهبود را رقم بزنم اما از سویی یک مسئله قابل تاسف تاریخی است که چرا ما به این نقطه رسیدیم و در طول هشت سال اخیر این مسائل برای کشور رخ داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب لغو تمامی تحریم‌های مالی و اقتصادی را مهم‌ترین دستاورد مذاکرات هسته‌ای دانست و تصریح کرد: لغو تحریم‌ها به هر میزان و به هر شکلی یک دستاورد برجسته است چرا که ملت بسیار احتیاج دارند که یک زندگی آرام و بدون تنش را داشته باشند.

ابطحی ادامه داد: همچنین ایجاد اعتماد در دنیا مبنی بر اینکه ایران قصد ساخت بمب هسته‌ای را ندارد و ارتقا و بهبود تاثیری که از کشورمان در عرصه بین‌المللی وجود دارد را می‌توان از دیگر دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای برشمرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور دولت اصلاحات در خصوص ابراز برخی انتقادات یک جریان سیاسی خاص به مذاکره‌کنندگان پیش از دستیابی به توافق خاطرنشان کرد: در ارتباط با پرونده هسته‌ای این نوع رفتار از دلواپسان جای تعجب ندارد و ابراز دلواپسی افراطیون را نه تنها نکته‌ای منفی نمی‌دانم بلکه آن را مثبت می‌دانم چرا که با این ابراز دلواپسی به نظر می‌رسد که تیم مذاکره‌کننده در مسیر درست گام برداشته است.

کد خبر : ۲۶۳۸۴۳