خبرگزاری کار ایران

نقوی‌حسینی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ظریف فردا به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌آید

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری نشست مشترک کمیسیون متبوعش با مذاکره کنندگان هسته‌ای در هفته جاری خبر داد.

سید حسین نقوی‌حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬  از حضور محمدجواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی خبر داد.

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ طبق اعلام وزارت امور خارجه به این کمیسیون٬ آقای وزیر امور خارجه فردا (یکشنبه) از ساعت ۱۳:۴۵ در کمیسیون امنیت ملی حضور می‌یابد تا توضیخاتی درباره بیانیه لوزان و سؤالات نمایندگان در این زمینه ارائه دهد.

نقوی حسینی پیش از این با بیان احتمال حضور وزیر امور خارجه کشورمان در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی گفته بود: با توجه به اینکه آقای ظریف به تازگی از مذاکرات بازگشته٬ دیدار مشترک با ایشان ممکن است کمی به تأخیر بیفتد٬ اما به طور قطع در هفته جاری٬ یک یا چند تن از مذاکره کنندگان هسته‌ای کشورمان در کمیسیون حضور خواهند داشت. 

نقوی حسینی در ادامه درخصوص موضوعات صحبت با ظریف و دلایل دعوت از وزیر امور خارجه با تأکید براینکه هدف اصلی در مذاکرات لغو کامل تحریم‌ها خواهد بود٬ افزود: باید منتظر باشیم تا ببینیم در متن نهایی توافق چه چیزی نوشته می‌شود و ما نکاتی را که در زمینه دستیابی کامل به حقوق هسته‌ای ملت ایران وجود دارد را با مذاکره کنندگان و وزیر امور خارجه در میان خواهیم گذاشت و این جلسه برای همین موضوع است.

قابل ذکر است با اینکه مجلس این احتمال را می‌داد که ظریف فردا نتواند به کمیسیون امنیت ملی بیاید٬ وزارت خارجه اعلام کرد حضور وزیر انجام خواهد شد.

کد خبر : ۲۶۳۳۴۴