خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در سخنان پیش از خطبه‌ نماز جمعه تهران:

دوستان ملت از این توافق خوشحال و دشمنان خشمگین هستند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: موفقیت ملت ایران٬ موفقیت گفتمان اراده ملت است که با قهرمانی در اقتصاد مقاومتی و زبان دیپلماسی رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ محمد نهاوندیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: امروز برای ملت ما و مردم متدین اسلامی روز مهمی است٬ همه باید شکر مضاعف به جا بیاوریم؛ از یک طرف به خاطر رحمت الهی که باعث شد برخی از نگرانی‌ها برطرف شود و از طرف دیگر به خاطر توافق صورت گرفته که در راستای پیشرفت این ملت قرار دارد. 

وی ادامه داد: این ملت توانست با ایستادگی بر حقوق حقه خود در فضای بین‌الملل به مرحله‌ای برسد که دیگر کسی جرات نمی‌کند مانند ۱۳ سال پیش درباره دستاوردهای این ملت صحبت کند. ما امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که دیگر کسی صحبت از نبود غنی‌سازی در ایران نمی‌کند و ما حق چرخه کامل سوخت هسته‌ای را داریم. 

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: امروز کسی دیگر جرات نمی‌کند با این ملت با زبان تحریم سخن بگوید و طرف مقابل فهمیده به جای تحریم٬ باید از همکاری صحبت کند٬ مشاهده می‌کنیم به جای تحریم به تکریم رهبر و ملت ایران زبان باز کرده‌اند. 

نهاوندیان گفت: موفقیت ملت ایران در این مرحله٬ موفقیت گفتمان اراده ملت است. ما توانستیم با قهرمانی در اقتصاد مقاومتی و قهرمانی در زبان دیپلماسی را رقم بزنیم و این خود یک رویکرد بسیار مثبت برای ملت ایران می‌باشد. 

این عضو کابینه تدبیر و امید بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال بازی برد-برد بوده و امروز نیز ثابت کرده‌ایم که هیچ‌گاه از حقوق خود عقب نمی‌نشینیم. طرف مقابل نیز فهمیده که باید به جای زبان تهدید همکاری در پیش بگیرد. 

وی تصریح کرد: ما امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که جهان صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران را پذیرفته و همه فعالیت‌های ما٬ چه در نطنز، اراک و فوردو در حال انجام هستند و ادامه خواهند داشت و تحقیقات و توسعه در فیزیک پیشرفته هسته‌ای هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد و در این بیانیه نیز مورد اذعان طرف مقابل قرار گرفته است. 

نهاوندیان درباره بیانیه اخیر نیز گفت: این بیانیه اخیر یک چارچوب مفهومی است و معنای چارچوب مفهومی این است دیگر کسی از تعطیلی نطنز و غنی‌سازی و... سخن نمی‌گوید و دانش هسته‌ای ملت ایران همیشه در جریان خواهد بود. 

وی افزود: امروز با توجه به این بیانیه دیگر کسی نمی‌تواند در صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تردید کند و رهبران کشورهایی که در گذشته سخن از گزینه‌های روی میز می‌کردند٬ امروز با احترام از فتوای رهبر این ملت به عنوان یک رویکرد صلح‌آمیز سخن می‌گویند. 

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: ما امروز باید بدانیم چگونه به این نقطه رسیده و توفیق پیدا کرده‌ایم که این خود با عنایات حق تعالی و دعای این ملت حاصل شده است زیرا ما در جبهه عمل سعی کردیم به جای اینکه از این کشور و از اقتصاد ما پیام ضعف و نوسان مخابره شود تا زمینه‌ای برای طمع دشمنان و تحریم‌های بیشتر حاصل شود. ما در عرصه اقتصادی با همت این ملت توانستیم یک ثبات ایجاد و تورم را مهار کنیم. 

نهاوندیان گفت: در سال ۹۳ با توجه به انواع دسیسه‌ها و دسیسه‌های بازار نفتی ما توانستیم ثبات وآرامش را در اقتصاد ایران حاکم کنیم که این نیز ادامه دارد و در سال ۹۴ نیز به این سمت حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به بودجه سال ۹۴ گفت: با یاری ملت توانستیم با توجه به کاهش درآمد‌ها و تحریم‌ها٬ بودجه سال ۹۴ را با کمترین وابستگی به نفت ببندیم و امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که این پیام از اقتصاد ایران به بیرون مخابره می‌شود. 

نهاوندیان اضافه کرد: از طرف دیگر تجلی معنوی نظام در منطقه و حضور موثر و تعیین کننده آرمان‌های این ملت در این وضعیت منطقه‌ای باعث شد طرف مقابل بداند زبان تهدید و تحریم٬ دیگر کارساز نیست. 

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: روزی آنها نگران ایران اتمی کشورمان بودند٬ اما امروز به این باور رسیده‌اند که ملت ایران به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. آنچه که امروز مهم است و همه می‌دانند٬ این است که ملت ایران به دنبال چرخه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای است. 

نهاوندیان اضافه کرد: ما دراین جهت به دنبال بازگرداندن فعالیت‌های اقتصادی در جهت پیشرفت و توسعه این ملت هستیم که لازمه آن اقتصاد مقاومتی است؛ که این ملت بتواند بدون هیچ چالشی در حوزه صادرات اقدام کند و همه موانع تولید و اشتغال برداشته شود. 

وی با اشاره به مفاد این بیانیه گفت: در مفاد این بیانیه اصلی‌ترین خواسته ملت ایران؛ یعنی برداشتن کامل تحریم‌ها مورد تاکید قرار گرفته؛ که این خود یکی از دستاوردهای بزرگ ماست که لازم است به خاطر آن خدا را شکر کنیم. 

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: اما ما امروز باید مواظب خدعه‌های دشمنان باشیم٬ که یکی از مسائل اصلی است و به امنیت ملی ما وابسته است چراکه دشمن می‌خواهد بین ملت منسجم ما شکاف ایجاد کنند. امروز ملت ما منسجم و یکپارچه از این مساله حمایت می‌کنند. 

نهاوندیان گفت: امروز به صورت واضح مشخص است که دشمنان این ملت از این بیانیه که قرار است چارچوب نگارش توافق نهایی قرار بگیرد٬ خشمگین هستند. امروز دوستان ما خوشحال و دشمنان این ملت از این توافق و از این نتایج خشمگین هستند.

کد خبر : ۲۶۳۱۶۰