خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

اقدامات نظامی اوضاع را در عراق، سوریه، بحرین و یمن پیچیده‌تر کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۹۶۸

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از حملات نظامی خارجی علیه کشور یمن و کشته شدن مردم بی گناه این کشور در این حملات خواستار توقف هر گونه اقدام نظامی علیه یمن شد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کمک به آوارگان سوریه در کویت با معاون اول نخست‌وزیر و  وزیر خارجه کویت  دیدار و از برگزاری موفق اجلاس تشکر کرد.

وی همچنین در رایزنی با خالد جارالله قائم مقام وزارت خارجه کویت در خصوص همکاری‌های دو جانبه و آخرین تحولات منطقه از جمله یمن، عراق، بحرین و سوریه گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه ضمن تشکر از امیر دولت کویت جهت برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی کمک به آوارگان سوریه، برگزاری منظم کمیسیون مشترک و کمیته‌های مشترک دو کشور نشاندهنده اراده دو طرف برای توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه دانست.

طرفین سفر سال جاری امیر کویت به تهران را نقطه عطفی در روابط دو کشور خواند و بر اهمیت سفر رییس جمهور اسلامی ایران به کویت تاکید کردند.

امیرعبداللهیان با ابراز تاسف از حملات نظامی خارجی علیه کشور یمن و کشته شدن مردم بی گناه این کشور در این حملات خواستار توقف هر گونه اقدام نظامی علیه یمن شد.

معاون عربی و افریقا افزود: تحولات چند ساله اخیر در منطقه نشان داده است که اقدامات نظامی و خشونت‌آمیز نه تنها مشکلات را حل نکرده بلکه اوضاع را در عراق، سوریه، بحرین و اخیرا در یمن پیچیده‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر این اعتقاد است که مشکلات به وجود آمده در این کشورها صرفا راهکار سیاسی دارد بر ضرورت توقف سریع عملیات نظامی و اقدامات خشونت‌آمیز و انجام گفت‌وگوهای جدی بین اطراف مختلف یمنی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سوابق دیدار به عمل آمده فی‌مابین وزرای خارجه ایران و سعودی در نیویورک و دیدار خود با سعود الفیصل در ریاض، بر اهمیت تداوم گفت‌وگوهای دو کشور اشاره و از اقدامات نظامی سعودی علیه یمن انتقاد کرد.

خالد جارالله قائم مقام وزیر خارجه کویت نیز با ابراز خرسندی از مناسبات سیاسی فی‌مابین و تشکر از مشارکت کشورمان در این اجلاس، اوضاع یمن را  پیچیده توصیف کرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت نیل به راه کار سیاسی مناسب در قبال تحولات منطقه و به ویژه یمن، نقش جمهوری اسلامی ایران را در این تحولات تاثیرگذار دانست.

وی وضعیت آوارگان سوری را ناگوار خواند و هدف از برگزاری این اجلاس را کاهش دردهای مردم سوریه بیان مرد. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز