خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد:

راهکار نظامی در یمن محکوم به شکست است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۹۱۳

معاون عربی و افریقا وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کمک به آوارگان سوریه در کویت با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و در خصوص اخرین تحولات مبارزه با تروریسم در عراق، وضعیت سوریه و بحران یمن گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار  با اشاره به تحولات اخیر در یمن و عملیات هوایی نظامی خارجی علیه این کشور نقش سازمان ملل را در جلوگیری از جنگی همه‌جانبه بین دو کشور بسیار مهم خواند و از اتخاذ تصمیمات  یک جانبه علیه کشور یمن ابراز تعجب کرد.

وی با تاکید بر اینکه استمرار عملیات نظامی علیه یمن تبعات خطرناکی برای کشورهای منطقه دارد، گفت: دبیرکل سازمان ملل باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای توقف فوری هر گونه اقدام نظامی علیه یمن استفاده نماید. 

معاون عربی و افریقا وزارت امور خارجه افزود: نباید اجازه داد که با تداوم حملات، آتش جنگ شعله‌ورتر شود و امنیت جمعی منطقه به مخاطره افتد؛ نتیجه جنگ فعلی علیه یمن را بی‌تردید افزایش فزاینده موج جدید تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه و جهان دانست.

امیرعبداللهیان با اشاره به محاصره هوایی و دریایی یمن و نیاز شدید مردم این کشور به کمک‌های دارویی و غذایی، محاصره غذائی و دارویی مردم یمن در نتیجه حملات نظامی را قویا محکوم و تصریح کرد: راهکار نظامی در یمن محکوم به شکست است و گفت‌وگوی ملی و عدم مداخله خارجی تنها راهکار سیاسی موجود است. 

معاون عربی و آفریقا همچنین با تاکید بر مسئولیت سازمان ملل در قبال تحولات سریع منطقه با ابراز تاسف از استمرار ورود سلاح و عناصر مسلح تروریستی به داخل سوریه بویژه طی هفته‌های اخیر خواستار نقش فعال‌تر سازمان ملل در توقف این روند گردید.

امیرعبداللهیان با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران سوریه و تاکید بر ضرورت حل سیاسی این بحران به حمایت‌های کشورمان از طرح استفان دی میستورا اشاره کرد و اظهار داشت: طرح چهار ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز همچنان در دستور کار قرار قرار دارد.

دبیرکل سازمان ملل نیز در این دبدار ضمن تشکر از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین‌المللی کمک به آوارگان سوریه ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه، روند سیاسی و مبارزه با تروریسم در منطقه را حائز اهمیت خواند و بر نقش سازمان ملل در کمک به روند صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

بان کی مون با اشاره به نقش سازنده و مهم ایران در منطقه، خواستار کمک بیشتر تهران به تحقق راهکار سیاسی در قبال تحولات شد و از همکاری جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان دبیرکل در امور سوریه، عراق و یمن تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز