خبرگزاری کار ایران

قنبری در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدواری‌ برای حصول توافق به شدت افزایش یافته است

نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم تصریح کرد: امیدواری‌ برای حصول توافق در روزهای آینده و لغو تمام تحریم‌ها به شدت افزایش یافته است.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در سالی که گذشت، گفت: دولت علیرغم فشار‌ها عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته از ظرفیت‌های خود استفاده کند و به بیان دیگر دولت توانسته به میزان بالایی بحران‌های دولت قبل را سروسامان دهد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم امسال تورم را مهار و کشور را از رکود خارج کرد، گفت: در عرصه سیاست خارجی نیز پیشرفت‌های خوبی از سوی دیپلمات‌های کشورمان حاصل شد و دولت تا حدود زیادی توانست بار تحریم‌ها را کاهش دهد، مضاف بر اینکه امیدواری‌ها برای حصول توافق در روزهای آینده و برطرف شدن تمام تحریم‌ها به شدت افزایش یافته است.

قنبری با بیان اینکه دولت روحانی در زمینه توجه به حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی، گام‌های مثبت و موثری برداشته، گفت: گرچه توقعات بیش از اینهاست، اما دولت در این زمینه کم‌کاری نکرده است. به نظر من تا جایی که در اختیار دولت بوده، فضای امنیتی گذشته تلطیف شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تعامل مجلس با دولت روحانی، گفت: حدود هزار و ششصد سوال از اعضای دولت نشان از اوج کارشکنی‌های برخی نمایندگان مجلس نسبت به دولت یازدهم است. متاسفانه در سال ۹۳ شمشیر استیضاح و سوال همواره روی سر وزرا سنگینی می‌کرد.

وی افزود: علی‌رغم کارشکنی‌های اقلیت تندرو در مجلس، اما عملکرد دولت در برخورد با مخالفان کاملاً قابل‌قبول بود. خوشبختانه فعالیت‌های افراطیون مجلس، با توجه به انتخابات امسال، مردم را بیشتر آگاه کرده و به نظر می‌رسد فضای مطلوبی برای ایجاد یک مجلس هماهنگ با دولت، وجود دارد.

قنبری تاکید کرد: اگر همچنان شاهد فضای اعتدال و برابر باشیم، اکثریت مجلس آینده را قشر معتدل تشکیل خواهند داد.

کد خبر : ۲۶۲۷۳۱