خبرگزاری کار ایران

پس از انجام سفری پروژه ای؛

روحانی قشم را به مقصد تهران ترک کرد

رییس جمهور پس از یک سفر کاری و فشرده به جزیره قشم و بازدید از طرح های بزرگ ملی در حوزه نفت و گاز و فناوری های نوین در این بزرگترین جزیره خلیج فارس، یکشنبه شب به تهران بازگشت.

به گزارش ایلنا، برنامه کاری فشرده رییس جمهوری در جزیره قشم از صبحگاه یکشنبه و با بازدید از طرح توسعه بندر بهمن در این جزیره آغاز شد.

رییس دولت تدبیر و امید در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بندر بهمن، با توضیحات مسئولان در جریان بیش از پیش قابلیت‌های این بندر قرار گرفت.

بازدید از پروژه تولید همزمان آب و برق این جزیره در شرکت مپنا از دیگر برنامه‌های روحانی در سفر به قشم بود. رییس جمهوری در این بازدید بر اهمیت و ضرورت تامین آب آشامیدنی مردم جزیره قشم تاکید کرد.

این شرکت ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق و ۱۸ هزار متر مکعب آب شیرین را داراست.

رییس جمهوری در ادامه سفر خود به جزیره قشم، از پروژه توسعه بندر شهید کاوه این جزیره بازدید کرد. پروژه توسعه بندر شهید کاوه شامل اسکله، انبار‌ها و ساختمان‌ها تا حدود ۴۴ هکتار و قابل گسترش تا ۱۴۰ هکتار است.

همچنین با حضور روحانی، بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) جزیره قشم به عنوان نخستین و مجهز‌ترین بیمارستان این جزیره افتتاح شد.

بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم توسط مناطق آزاد احداث و تجهیز شده و بالا‌ترین استاندارد‌ها در آن رعایت شده است.

رییس جمهوری همچنین در جریان بازدید از این بیمارستان در جمع پرسنل و کادر پزشکی بیمارستان حضور یافت و با تبریک سال جدید، برای آنان موفقیت و سلامتی آرزو کرد. پرسنل بیمارستان متقابلا سال نو را به رییس جمهور تبریک گفته و از نزدیک با ایشان به گفت‌و‌گو پرداختند.

رییس جمهوری در مراسم بهره برداری از این بیمارستان تصریح کرد: طرح تحول سلامت گام به گام به پیش می‌رود و طرح‌هایی که دولت در این راستا مد نظر دارد در سال ۹۴ با قوت ادامه خواهد یافت.

روحانی گفت: احداث این بیمارستان گام ارزنده‌ای در راستای رفاه مردم قشم است و امیدواریم بتواند در مجموع خدمات خوبی در زمینه سلامت مردم قشم داشته باشد.

رییس جمهوری پس از شرکت در مراسم بهره برداری از این بیمارستان راهی جلسه روسای هیات امنای مناطق آزاد شد.

روحانی در مسیر حرکت به سمت جلسه روسای هیات امنای مناطق آزاد در جمع صمیمی گروهی از مردم قشم و مسافران نوروزی حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفتگو پرداخت.

رییس جمهوری در پاسخ به ابراز احساسات مردم که متوجه حضور ایشان در قشم شده بودند از خودرو خارج شده و در جمع گرم و صمیمی مردم و مسافران نوروزی حضور یافت.

مردم با مشاهده رییس جمهور با ذکر صلوات از دکتر روحانی استقبال کرده و با رساندن خود به رییس جمهوری با تبریک سال نو با وی از نزدیک و در فضایی صمیمی به گفتگو پرداختند.

در ادامه، نشست سالانه روسای هیات امنای مناطق آزاد با حضور رییس جمهوری در قشم آغاز شد.

رییس جمهوری در این نشست با اشاره به اینکه اقتصاد کشور به سمت رونق پیش خواهد رفت، تصریح کرد: مناطق آزاد باید به مراکز جذب سرمایه و توسعه صادرات تبدیل شوند.

روحانی همچنین در این نشست با تاکید بر پرهیز و جلوگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در ساحل دریا، اظهارداشت: هر طرح آسیب رسان به جنگل حرا در جزیره قشم غیرقابل قبول است.

ضرورت اصلاح سیستم مالی و بانکی از دیگر مواردی بود که رییس جمهوری در این جلسه بر آن تاکید کرد.

رییس جمهوری در ادامه این برنامه فشرده، از بزرگ‌ترین شرکت فناوری زیستی در زمینه ریز جلبک در خاورمیانه بازدید کرد.

روحانی در نشستی با موسسان و محققان شرکت پالایشگاه زیستی ریزجلبک قشم (QMAR) به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فناوری زیستی در زمینه ریز جلبک در خاورمیانه، در جریان فعالیت‌های این شرکت دانش بنیان قرار گرفت.

مهم‌ترین اهداف تولیدات این شرکت، سلامت افراد با غنی سازی مواد غذایی، جهان پاک با کاهش بیشتر گازهای گلخانه‌ای و تولید محصولات زیستی ارزان‌تر عنوان شده است.

روحانی سپس از مرکز درنا مهر قشم به عنوان مرکز پرورش و تکثیر ماهی در این جزیره بازدید کرد.

رییس جمهوری همچنین عصر یکشنبه در ادامه سفر به جزیره قشم با حضور در محل احداث پایانه نفتی قشم، با طرح سوالاتی در جریان اهمیت و مزیت‌های احداث این طرح قرار گرفت.

فاز اول این طرح ظرفیت ذخیره سازی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را دارا است و نفت انتقال یافته به این محل قرار است در ۱۱ مخزن ۵۴۰ هزار بشکه‌ای و دو مخزن ۲۷۰ هزار بشکه‌ای ذخیره شود.

روحانی پس از این سفر کاری و فشرده، قشم را به مقصد تهران ترک کرد.

کد خبر : ۲۶۲۶۰۴