خبرگزاری کار ایران

خباز در گفتگو با ایلنا:

عده‌ای از توافق هسته‌ای خشنود نیستند/ مذاکرات نقطه عطف کارنامه دولت است

معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت پیشبرد مذاکرات و چرخیدن چرخ اقتصاد کشور به سمت پویایی را نقطه عطف کارنامه دولت در سال گذشته خواند.

محمدرضا خباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ سال گذشته را یکی از پر فراز نشیب‌ترین سال‌های پس از پیروزی انقلاب خواند و گفت: سال۱۳۹۳ سال مهمی برای آزمون دیپلماسی کشور بود چرا که دشمنان همواره علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کردند که ایران اهل گفت‌و‌گو و نشستن پای میز مذاکره نیست٬ اما مذاکرات هسته‌ای نشان داد منطق ایران، منطق مذاکره و تعامل در عرصه بین المللی است.

خباز با اثر بخش خواندن اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور در مذاکرات٬ تصریح کرد: مذاکره کنندگان با تلاش‌های خود و به پشتوانه رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های مردمی توانستند فضاسازی‌های خصمانه استکبار جهانی در مورد اینکه ایران تهدید کننده صلح جهانی است را خنثی کنند و نشان دهند که جمهوری اسلامی با استدلال قوی و استقامت فوق العاده در مسیر اعتمادسازی افکار عمومی قدم بر می‌دارد و با تمهیدات به موقع حربه‌های دشمنان علیه ایران را ناکام می‌گذارد.

وی هنر دیپلماسی ایران را رو در رو قرار دادن رژیم نامشروع اسراییل و دولت آمریکا خواند و گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، باز هم از دید افکار عمومی جهان٬ ایران سربلند خواهد بود چرا که منطق خود را در مذاکره نشان داده و این آمریکایی‌ها هستند که نزد افکار عمومی محکوم خواهند بود.

خباز همچنین با انتقاد از رفتار برخی در داخل، در مورد مذاکرات٬ یادآور شد: متاسفانه عده‌ای در داخل از به نتیجه رسیدن مذاکرات راضی نیستند و با رفتار‌های تفرقه‌افکنانه درصدد کمرنگ جلوه دادن دستاورد‌های دستگاه‌ دیپلماسی هستند٬ که باید مراقب اینچنین رفتار‌های غیر منطقی و تندورانه در داخل بود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی٬ یک از مهم‌ترین اقدامات دولت در سال گذشته را پس از پیشبرد قاطعانه مذاکرات هسته‌ای٬ بهبود وضعیت اقتصادی دانست و افزود: دولت در سال گذشته توانست چرخ‌های به راکد اقتصاد به ارث رسیده از دوران تصدی رئیس جمهور سابق را با صبر٬ مدارا و منطق به سمت پویایی به حرکت درآورد.

کد خبر : ۲۶۲۲۰۶