خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بودجه امسال بر تولید و فروش محصول تکیه دارد، نه فروش نفت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با مثبت ارزیابی کردن عملکرد مجلس تصمیمات اقتصادی مجلس در سال گذشته را برطرف کننده شکنندگی اقتصاد ایران در سال ۹۴ خواند.

عوض حیدر‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در همین راستا، تصریح کرد: با تلاش نمایندگان نظام بودجه‌بندی کشور به سمتی رفت که احکام مهمی از جمله احکام مورد نیاز در قانون اصلاح بخشی از مقررات مالی دولت به تصویب رسید و با این مصوبه کمک بزرگی به دولت شد.

نماینده مردم شهرضا، دهاقان، منظریه و گلشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ توانستیم در راستای مقاوم کردن اقتصاد جمهوری اسلامی ایران پاره‌ای از قوانین مورد نیاز را به گونه‌ای تنظیم کنیم که حالت شکننده‌ای اقتصاد از بین برود.

وی همچنین در مورد گفت: کاهش ۲۰ درصدی وابستگی به نفت در عرض یک سال و افزایش تأمین هزینه‌های اداره کشور از طریق مالیات یک حرکت جهاد گونه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم همچنین در مورد آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای گفت: در بودجه‌ای که نوشته‌شده و با اصلاح بخش‌هایی از مقررات مالی دولت، ساز کارهایی دیده‌ شده که اگر قرار است تکیه‌ای به نفت داشته باشیم، برای تولید نفت به‌منظور تبدیل و فروش محصول تبدیل‌شده باشد، نه نفت خام.

کد خبر : ۲۶۱۶۴۸