خبرگزاری کار ایران

عثمانی در نطق میان دستور:

عوامل حمله به مطهری شناسایی و با آنها برخورد شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به مشکلات فرهنگیان، از برخورد قاطع قوه قضائیه با آقازاده‌ها تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدقسیم عثمانی در نشست علنی روز دوشنبه ۲۵ اسفندماه مجلس٬ در نطق میان دستور خود با تقدیر از قوه قضاییه برای برخورد با رحیمی‌ها٬ هاشمی‌ها و آقازاده‌ها، گفت: رفتار وحشیانه عده‌ای نا‌شناس با همکارمان آقای مطهری در شیراز را محکوم کنم.

وی افزود: امیدوارم هر چه زود‌تر این عوامل شناسایی و با آن‌ها برخورد شود٬ تا این مسئله عبرتی برای آیندگان شده و دیگر کسی جرأت نکند چنین رفتاری را با نمایندگان مجلس بکند.

عثمانی با اشاره به مشکلات فرهنگیان گفت: فرهنگیان بابت توجه کلامی که به خود می‌شود سپاسگزارند، ولی از شرایط مالی و معیشتی خود دلخورند و از لحاظ مالی نزد خانواده و حتی دانش‌آموزان خود شرمنده هستند.

عثمانی ادامه داد: معلمی که با مشکلات مالی روبه‌رو است، چگونه می‌تواند به دانش‌آموزان چیزی یاد بدهد و در حین نوشتن معادلات به یاد معادلات چند مجهولی زندگی خود خواهد افتاد و انگیزه و روحیه‌ خود را از دست خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: دولت با مسائلی مانند طرح رتبه‌بندی معلمان بر مشکلات آن‌ها سرپوش نگذارد و هر چه سریع‌تر لایحه بهبود معیشت فرهنگیان را به مجلس ارسال کند.طرح رتبه‌بندی معلمان یک طرح فانتزی است، این طرح برای رقابت طراحی شده ولی کسی که از گرسنگی نای حرکت ندارد چگونه می‌تواند مسابقه دهد و در رقابت شرکت کند. 

نماینده بوکان در مجلس نهم، ادامه داد: آیا دولت از تورم و فشاری که به مردم وارد می‌شود خبر ندارد و نمی‌داند مردم و فرهنگیان با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند؟ 

وی گفت: آیا مسئولان خبر دارند که هیچ بسته حمایتی برای کمک به فرهنگیان وجود ندارد؟ 

کد خبر : ۲۶۰۷۹۲