خبرگزاری کار ایران

وزیردادگستری:

فساد تنها رانت خواری و زیرمیزی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۶۲۴

وزیر دادگستری در جلسه شورای مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، بر لزوم بکارگیری صحیح بانک‌های اطلاعاتی در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سومین جلسه شورای مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد به ریاست وزیر دادگستری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در این جلسه با بیان این که هم اکنون 64 بانک اطلاعاتی قابل بهره برداری در کشور وجود دارد که متاسفانه به درستی مورد بهره برداری قرار نمی گیرند، گفت: فساد تنها محدود به رانت خواری و زیرمیزی نیست، بلکه هدر دادن منابع ملی و عدم استفاده درست از امکانات، خود گونه‌ای از انحراف بوده و عملیات بی اثر و کم اثر نیز به نوعی، فساد محسوب می شود.

وی عملکرد گذشته این شورا در گزارش‌دهی به سازمان ملل متحد را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مبارزه با فساد نباید محدود به مسایل بین المللی شده، بلکه باید در زمینه امور داخلی نیز این موضوع با قوت و جدیت تمام پیگیری شود.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی بین بخشی در زمینه مبارزه با فساد تصریح کرد: در حوزه مبارزه با فساد کار اندکی انجام نشده؛ اما همواره مشکل اساسی در عدم تجمیع و توزیع صحیح اطلاعات و مسوولیت‌ها بوده است که در حال حاضر نیز این موضوع از دغدغه های اصلی این شورا است.

وزیر دادگستری در پایان ضمن اشاره به جدیت و اهتمام ویژه دولت بر امر مبارزه با فساد، خواستار بکارگیری حداکثر توان و ظرفیتهای اجرایی و قانونی جهت دستیابی به هدف مطلوب در این عرصه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز