خبرگزاری کار ایران

بیادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

جریان تندرو موافق حضور ناطق نوری در ائتلاف اصولگرا نیست

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان امروز متفاوت از چیزی هستند که در سال ۷۶ رقیب آقای ناطق بودند.

حسن بیادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره ورود حجت‌السلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری در طیف اصولگرایی و تاثیر او در این جریان٬ گفت: آقای ناطق نوری همیشه از تاثیرگذارن جریان اصولگرا در روند سیاسی کشور بوده‌اند. 

وی ادامه داد: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی٬ همه جریان‌ها و افراد٬ منش اصلی آقای ناطق را اعتدال و اعتدال‌گرایی می‌دانند٬ که همیشه برا اساس اخلاق درست سیاسی عمل و رفتار کرده‌اند. 

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: علاوه بر اخلاق، حسن مدیریت خوب آقای ناطق بسیار مشخص است که در مجلس پنجم به خوبی آن را نشان داده‌اند. 

وی اضافه کرد: آقای ناطق با آن سابقه اصولگرایی٬ بیشتر امروز به عنوان یک چهره اعتدال گرا مطرح می‌شوند که حضور وی در هر طیف و جریانی بسیار موثر و حائز اهمیت است. 

بیادی در پاسخ به این سوال که آیا امروز آقای ناطق نوری می‌تواند با مش اعتدالی خود در جریان اصولگرایی به عنوان یک چهره شاخص مطرح شوند و در یک طیف ائتلافی اصولگرایی قرار گیرند٬ تصریح کرد: البته امروز همه ما به خوبی می‌دانیم جریان اصولگرایی مجلس پنجم٬ با سال ۹۳ بسیار متفاوت است. 

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به این تفاوت‌ها گفت: امروز در فضای سیاسی کشور و تعریف جدید اصولگرایی٬ باید بپذیرم طرح حضور آقای ناطق در این جریان٬ با توجه به مش اعتدالی ایشان با چالش‌های مواجه است. 

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در پاسخ به این سوال که امروز برخی از چهره‌های تندرو اصولگرا٬ با توجه تحولات رخ داده طی این سال‌ها موافق حضور افرادی مانند آقای ناطق در ائتلاف اصولگرا نیستند٬ گفت: در طول تاریخ بشریت همیشه کندروی و تندروی مرود نکوهش بوده و عمر کوتاهی داشته و خط ولایت و امامت هم نیز اعتدال است که همیشه ماندگار است، بنابراین اصولگرایان باید برخلاف رضایت تندرو‌ها٬ به افرادی مانند آقای ناطق رجوع کنند. 

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان در باره احتمال حضور آقای ناطق در طیف اصلاح‌طلبی نیز خاطرنشان کرد: همانطور که اشاره کردم طیف اصولگرایی امروز بسیار متفاوت از گذشته است، این تحول و تفاوت شامل طیف اصلاح‌طلبی نیز می‌شود و اصلاح‌طلبان امروز نیز متفاوت از چیزی هستند که در سال ۷۶ رقیب آقای ناطق بودند.

کد خبر : ۲۶۰۴۶۶