خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی:

آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل زیر بار ترافیک می رود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: بخشی از ۱۱ کیلومتر باقیمانده از آزادراه رشت-قزوین در روزهای باقیمانده سال جاری زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت٬ محمدباقر نوبخت عصر جمعه از دو پروژه تکمیل ۹۰۰م‌تر از باقیمانده آزادراه رشت - قزوین در محدوده شهر منجیل و همچنین مسیر اصلی سه بانده منجیل - رودبار به این آزادراه بازدید کرد. 

وی در این بازدید که با همراهی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی گیلان انجام شد، بر ضرورت تکمیل آزادراه و راه اندازی راه آهن تاکید کرد و اجرای این دو پروژه را در توسعه گردشگری گیلان موثر خواند. 

سخنگوی دولت افزود: با بهره برداری از این قسمت آزادراه، امیدواریم مسافران نوروزی در ترافیک سنگین منجیل قرار نگیرند و مردم شهر منجیل هم دچار مشکلات این ترافیک نشوند. 

وی با اشاره به ساخت پنج تونل برای تکمیل این آزادراه تصریح کرد: تا پایان سال ۹۴ نیز ادامه باقیمانده آزادراه از منجیل تا رودبار به بهره برداری می‌رسد. 

نوبخت خاطرنشان کرد: همچنین با مشخص شدن پیمانکار، حدود هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید. 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا، از بهره برداری کنارگذر منجیل در ۲۶ اسفندماه جاری خبر داد و گفت: ادامه آزادراه به طول ۹۰۰ متر در محدوده منجیل به زیر بار ترافیک می‌رود. 

علی خاوری با بیان اینکه بهره برداری از دو پروژه راه در گیلان برای امسال هدف گذاری شده بود، افزود: تکمیل ۹۰۰ متر از ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - قزوین به اداره کل راه و شهرسازی گیلان واگذار شده که اجرای این پروژه از بیستم مهرماه آغاز شد و با تلاش بی‌وقفه نیرو‌ها تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. 

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی عنوان و تصریح کرد: پیش از این خودروهایی که از مسیر قزوین - رشت تردد می‌کردند، مجبور بودند که از داخل شهر منجیل عبور کنند و همین مساله موجب ایجاد ترافیک سنگین در شهر می‌شد و مسافران و شهروندان در زمان پیک سفر، چندین ساعت در ترافیک بودند که با بهره برداری از این مسیر، دیگر نیازی به عبور از داخل شهر نیست. 

وی تبدیل سه بانده کردن راه اصلی مسیر منجیل رودبار به بزرگراه به طول پنج هزار و یکصد متر را دیگر پروژه هدف گذاری شده در این مسیر عنوان کرد. 

وی یادآور شد: این طرح از بیست و یکم بهمن ماه امسال با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان انجام شده است. 

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بیستم بهمن ماه امسال نیز از پروژه راه آهن قزوین - رشت و ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت - قزوین بازدید کرده بود. 

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی ۱۳۷. ۴ کیلومتر از مهم‌ترین راه‌های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه‌ترین، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود. 

۱۱ کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است. 

اجرای عملیات آسفالت ۹۰۰ متر از ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین - رشت بر عهده اداره کل راه و شهرسازی گیلان است، انجام حدود سه کیلومتر آن نیز به پیمانکار واگذار و مقرر شده باقیمانده این مسیر که حدود هفت کیلومتر است، به مناقصه گذاشته شود. 

۱۰ هزار و ۶۸۳ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، یکهزار و ۸۴۳ راه شهری و هشت هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه روستایی است. 

سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین روز گذشته (پنج شنبه) در سفر به گیلان، ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت دانشگاه گیلان، در شورای برنامه ریزی این دانشگاه شرکت کرد.

کد خبر : ۲۶۰۱۸۱