خبرگزاری کار ایران

توضیحات یکی از اعضای ستاد برگزاری کنگره حاما در خصوص شبهات در کنگره این حزب

کد خبر : ۲۵۹۹۳۹

یکی از اعضای ستاد برگزاری کنگره حزب اراده ملت ایران (حاما) توضیحاتی در خصوص روز برگزاری این کنگره ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، متن این توضیحات به شرح زیر است,

توضیحات ذیل صرفا جهت تنویر افکار عمومی در رابطه با اعتراض برخی اعضا حاما برای اعلام نتایج انتخابات کنگره حزب اراده ملت ایران (حاما) ارایه می‌گردد. ان‌شاءالله که این مطالب دوستان ما را از ادامه روش نادرست اعتراض باز دارد و دشمنان ما را از ناکام بگذارد:

  1. اولین مسئله ناهماهنگی داخلی وزارت کشور در ممانعت از برگزاری کنگره حاما در سالن آن وزارتخانه بود.
  2. دومین مسئله دخالت برخی نهادها در عدم توافق حاما با سایر اماکن برای جایگزینی سالن وزارت کشور بود که تا ساعت 21:30 شب قبل از برگزاری کنگره همه مسائل پیش‌بینی شده یک کنگره بزرگ را تحت تاثیر خود قرار داد و در این ساعت! مجوزهای لازم جهت برگزاری در مکان پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی اخذ گردید!!
  3. در بخش اول برنامه که تا ساعت 11:30 ادامه داشت به علت حضور جمعیت مهمانان و تراکم افراد در فضای کوچک سالن و محوطه بالای سالن و محوطه حیاط مجموعه پژوهشکده برخی فعالیت‌های پیش‌بینی شده به کندی صورت می‌گرفت و برخی اعتراضات را به همراه داشت.
  4. نماینده وزارت کشور هماهنگی لازم را برای انجام انتخابات در بخش دوم انجام دادند.
  5. نماینده وزارت کشور از مسئول گیت‌های نام‌نویسی اعضای حزب، تقاضا کردند یک ساعت قبل از پایان بخش اول، تعداد نفرات حاضر حزب اراده ملت ایران و همچنین تعداد افراد دارای حق رای حاضر در کنگره را به تفکیک در اختیار ایشان بگذارند. که به ایشان اطلاع داده شد با توجه به وضعیت مکان و تراکم افراد و حضور مهمانان، تنها حدود 390 نفر نام نویسی نموده‌اند که حدود 330 نفر دارای حق رای هستند و در ابتدای بخش دوم مطمئنا مراجعه نهایی انجام و تعداد نهایی اعلام می‌گردد.
  6. در ابتدای بخش دوم با توجه به حضور برخی اعضا برای نام‌نویسی و در عین حال عدم تاخیر در انجام انتخابات، مسئول برگزاری انتخابات با سرکار خانم کاووسی و آقای گروسی (مسئول هیات رئیسه کنگره)، هماهنگ نمودند تا تعرفه اعضای حاضر "استان‌ها" توسط مسئول انتخابات و تحویل تعرفه اعضای دارای حق رای "استان تهران" نیز توسط این دو فرد انجام گردد که این مطلب به نماینده وزارت کشور نیز اعلام و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت. اولین شبهه در این تحویل تعرفه‌ها توسط این دو نفر صورت گرفت.
  7. با توجه به اینکه برخی اعضای شورای سیاستگزاری سابق از اعضای استان‌ها بودند ولی در تهران سازماندهی شده بودند دومین شبهه در این خصوص صورت گرفت که چرا استان‌ها از تهران تعرفه می‌گیرند ولی از اعضای استان هستند.
  8. تعداد تعرفه‌های تحویلی به اعضای حاضر استان‌ها حدودا 160 عدد و استان تهران حدود 220 عدد بود که باز به علت اینکه مسئول انتخابات تحویل تعرفه به اعضا را تمام شده اعلام کرد باعث شبهه دیگری برای دوستان گردید.
  9. فضای کوچک به علاوه ازدحام اعضا برای گرفتن برگ رای به علاوه اعتراض برخی استان‌ها که به مهمانان آنها برگ رای داده نشده بود چون دارای حق رای نبودند و باعث تکدر خاطر آنها و اعتراضات پیاپی بود که زمانی برای ارایه توضیحات نبود! این مسائل همه و همه باعث ایجاد شبهاتی شد.
  10. اعلام تعداد تعرفه‌های ارایه شده به اعضا (390 عدد) و تعداد برگه‌های مورد قبول نماینده وزارت کشور (377 عدد) بود و این مطلب نیز مجددا باعث اعتراض گردید اما این مطلب را باید از نماینده وزارت کشور پرسید چرا همه برگه‌های تعرفه تحویلی را قبول نکردند!
  11. در اواخر مراسم هنگام دعوت بازرس به جایگاه برای خواندن گزارش بازرسی، بازرس سابق حاما با دبیرکل محترم دیدار کردند و دبیرکل به ایشان گفتند در صورتی که اعتراضی هست به عنوان بازرس از تریبون اعلام نمایید که ایشان هیچگونه اعتراضی ننمودند در صورتی که می‌توانستند و هم درخواست شده بود حرفشان را از تریبون رسمی حزب و در حضور همه حاضرین بزنند!
  12. در پایان مراسم بسیاری از اعضای معترض، به دوستان انتخاب شده شخصا تبریک گفتند و در عکس یادگاری پایان مراسم با چهره بشاش حضور دارند.

به هر جهت در درون حزب سازوکارهای لازم برای رفع و رجوع اینگونه مسائل دیده شده بود که اتفاقا بیشتر اعضای معترض عضو همان هیات داوری بودند و پخته‌تر این بود که بر اساس سازوکارهای خود دوستان که با درایت فراوان در زمان حضور خود عزیزان در شورای سیاستگزاری سابق تدوین گردیده بود نسبت به حل این شبهات اقدام می‌گردید تا این حزب خاک خورده تازه قدعلم کرده با تبر خودی زخمی روزگار نگردد! پیروز و سربلند باشید.  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز