خبرگزاری کار ایران

در دیدار سرپرست وزارت زنان افغانستان؛

تاکید مولاوردی بر اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات به وزارت زنان افغانستا

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۸۸۶

معاون رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات زیاد تاریخی، فرهنگی و مذهبی تهران و کابل آمادگی مسئولان کشورمان را برای انتقال تجربیات لازم به مسئولین وزارت زنان افغانستان در راستای نقش‌آفرینی بیشتر و موثرتر کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز گذتشه (چهارشنبه) در ادامه دیدارهای خود در حاشیه پنجاه و نهمین اجلاس بین‌المللی کمیسیون مقام زن در نیویورک با «سیده مژگان مصطفوی» سرپرست وزارت زنان افغانستان دیدار کرد.

در این ملاقات مولاوردی با توجه به اشتراکات بسیار زیاد تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران و افغانستان آمادگی مسئولان کشورمان را برای انتقال تجربیات لازم به مسئولین وزارت زنان افغانستان در راستای نقش‌آفرینی بیشتر و موثرتر کشورهای اسلامی در همکاری‌های دو جانبه و چندجانبه و به‌ویژه در تعیین و شکل‌گیری اهداف توسعه پس از 2015  مورد تاکید قرار داد.

مولاوردی در این ملاقات همچنین برنامه‌های در دست اقدام معاونت زنان را در حصول به اهداف مورد نظر در قالب برنامه‌های توسعه‌ای پنج‌ساله و سند چشم‌انداز 20 ساله را برای طرف افغان تشریح و آمادگی طرف ایرانی برای اجرایی کردن یادداشت تفاهم امضاء شده با افغانستان در خصوص همکاری در حوزه زنان را اعلام کرد.

سرپرست وزارت زنان افغانستان نیز در این ملاقات با توجه به دستاوردهای بی‌شمار زنان ایرانی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ایران خواستار تبادل نظر بیشتر با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری کشورمان به‌منظور آشنایی بیشتر با قوانین داخلی ایران گردید.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به ساختارهای ضعیف اجتماعی و اقتصادی، سیاست‌های کنترل جمعیت در افغانستان در دست پیگیری است و وزارت زنان افغانستان برنامه‌های زیادی برای وضع و تقویت قوانین مربوطه از جمله مقابله با خشونت علیه زنان، قانون حمایت‌های اجتماعی و قانون خانواده در دستور کار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز