خبرگزاری کار ایران

کارخانه بزرگ تولید الیاف کربن با حضور وزیر دفاع به بهره‌برداری رسید

کد خبر : ۲۵۹۵۸۶

کارخانه تولید الیاف کربن T-300 با ظرفیت 150 تن در سال با حضور سردار سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، سردار دهقان در جریان افتتاح این خط تولیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تولید مواد اولیه پیشرفته مورد نیاز صنایع تصریح کرد: افزایش تولید این محصول راهبردی علاوه بر تامین نیازهای صنایع دفاعی، بخش های عمده ای از نیازهای غیر نظامی کشور را تامین می کند.

وزیر دفاع گفت: این کارخانه تولیدی که در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با سرمایه گذاری مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع و وزارت دفاع تاسیس شده است،گام بلندی در راستای سرریز دانش و فناوری‌های دفاعی در عرصه تولیدات صنعتی کشور به شمار می رود.

سردار دهقان گفت: الیاف کربن در صنایعی همچون خودروسازی، سکوهای دریایی برای حفاری، استخراج نفت و گاز، واگن های قطار، پره توربین های بادی، لوازم ورزشی مانند قایق و دوچرخه، مقاوم سازی بافت های فرسوده ساختمانی و تقویت بتن و مصالح ساختمانی کاربرد دارد.

وزیر دفاع در ادامه افزود:کلیه مراحل مطالعاتی، طراحی، ساخت و نصب تجهیزات و ماشین آلات این کارخانه به صورت کاملا بومی انجام شده است.

سردار دهقان در پایان با تشکر از دست‌ اندرکاران این پروژه ملی بر تداوم و تقویت هم افزایی دستگاه های اجرایی برای پیشرفت کشور و تحقق برنامه های دولت تدبیر وامید و سند چشم انداز توسعه کشور نظیر اجرای چنین پروژه های مشترک تاکید کرد و افزود : این گونه اقدامات نقش مهمی در توسعه ملی و رشد اقتصادی و فناورانه کشور دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز