خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی:

کمیسیون اصل نود دور از مسائل جناحی اقدام کند/یارانه گرفتن 70میلیون نفر معنا ندارد

یک مرجع تقلید با تاکید بر فراجناحی عمل کردن کمیسیون اصل نود گفت:‌قانون برای افراد ضعیف و رده های پایین نیست، قانون بیشتر برای رده‌های بالاست که جلوی آنها گرفته شود.

 به گزارش ایلنا٬ آیت الله مکارم شیرازی، در دیدار رییس و اعضای کمیسیون ماده 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدامات و فعالیت‌های این کمیسیون باید ضمانت اجرایی داشته باشد. 

وی تصریح کرد: شکی نیست که این کمیسیون جایگاه بسیار برجسته‌ای دارد؛ این کمیسیون باید آنچنان بی طرفانه و دور از مسائل جناحی اقدام کند که همه ارگان‌ها و مردم بدانند هیچ طرفداری از این و آن ندارند. 

وی ادامه داد: اقدام کردن نسبت به برخی موضوعات و مسائل غالبا هزینه برای اشخاص دارد؛ کمیسیون اصل 90 نباید از این هزینه بترسد و با توکل به خدای متعال به رسالت قانونی خود و احقاق حقوق عمل کند. 

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به رییس کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: باید دائما این مساله را به دوستان القا کنید که قانون برای افراد ضعیف و رده های پایین نیست، قانون بیشتر برای رده‌های بالاست که جلوی آنها گرفته شود. 

وی در همین رابطه حدیث شریف امیرمؤمنان(ع) و فرمان آن حضرت به مالک اشتر را به رییس و اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس متذکر شد که « با صراحت و با قوت و قدرت حق ضعیف را از قوی بگیرند، امتی که این کار را نکند هرگز پاک نمی شود و روی نجات نمی بیند.» 

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به انتشار اخبار گاه و بیگاه از وقوع مفاسد اقتصادی بزرگ و اختلاس ها، تاکید کرد: این مساله به مشکلی در کشور تبدیل شده است، هر از چند وقتی یک مفسد اقتصادی رده بالا پیدا می‌شود و اخبار آن نیز از طریق خبرگزاری‌ها و جراید منتشر می‌شود، غافل از اینکه ممکن است اعتبار مملکت و نظام جمهوری اسلامی زیر سوال برود. 

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: اولا چرا گذاشتند فلان مفسد اقتصادی به این حد رشد کند و بعد سراغش بروند؛ این برای ما تبدیل به یک معما شده است. چرا اینها که تشکیلات دارند یا فلان موسسه که شب و روز در تلویزیون تبلیغات می کند، نظارتی بر فعالیت آنها نیست که آیا کاری که انجام می دهند درست است یا نه؟ 

وی گفت: نحوه مطرح کردن، برخورد کردن و پایان دادن به مقوله مفاسد اقتصادی امری مشکل است؛ از این رو مسوولان باید بنشینند و برای آن فکری بکنند؛ شما نیز در محدوده خودتان که می توانید اقداماتی بکنید. 

آیت الله مکارم شیرازی افزود: چرا سازمان‌های بازرسی قبلا اقدام نمی کنند ببینند چه خبر است؟ این مشکل انسان را رنج می‌دهد، آن هم در شرایطی که دشمنان از داخل و خارج دائما مشغول برنامه‌ریزی و توطئه هستند؛ در چنین شرایطی چرا خودمان بهانه به دست شان دهیم؛ انتظار داریم مسوولان برای این مساله فکری اساسی کنند. 

وی همچنین بار دیگر مخالفت خود را با پرداخت یارانه نقدی به تمام افراد ابراز کرد و گفت: ما از همان ابتدا با این امر مخالفت و تاکید کردیم معنی ندارد هفتاد میلیون نفر یارانه بگیرند. 

وی با تاکید بر این که باید برای این مساله فکری بشود، افزود: مجلس، قوه قضاییه و دولت و دیگر نهادها باید دست بدست هم دهند و این مشکل را حل کنند؛ حل این مساله هم شجاعت می خواهد.

کد خبر : ۲۵۹۴۹۲