خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد:

مجلس خبرگان از جریان‌های خارج از خود تاثیر نگیرد

یک فعال سیاسی تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی از افراد مطرح نظام و انقلاب بوده‌اند و اگر احساس خطر و تکلیف کند بدون تعارف وارد گود انتخابات ریاست مجلس خبرگان می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اهمیت انتخابات مجلس خبرگان گفت: اصل انتخابات اصل بسیار مهمی است و حضور مردم اصلی بسیار مهمتر.

وی ادامه داد: چه انتخابات مجلس خبرگان٬ چه مجلس شورای اسلامی یا انتخابات ریاست جمهوری و هر انتخابات دیگری، هر کدام‌شان از اهمیت ویژه خاص خود برخوردار هستند و نمی‌توان گفت فلان انتخابات از بهمان انتخابات مهمتر است یا نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به جایگاه حساس و مهم مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان از جایگاه والایی در ساختار حقوقی و سیاسی قانون اساسی جمهوری اسلامی برخوردار است زیرا اعضایش در راستای انتخاب رهبری و نظارت بر وی عمل می‌کند و البته ما امیدواریم که مقام معظم رهبری سال‌های سال زنده و سالم باشند.

هاشمی‌نژاد افزود: نه فقط اصلاح‌طلبان٬ بلکه همه دلسوزان این نظام و کشور باید تلاش‌شان این باشد که کسانی به عنوان عضو مجلس خبرگان انتخاب شوند که از بینش بالایی در مسائل فقهی، ‌اعتقادی، سیاسی و اجتماعی برخوردار باشند و نسبت به مسائل روز در شرایط کشور حساس و آگاه باشند.

برادر شهید هاشمی‌نژاد با یادآوری اینکه مجلس خبرگان نباید وارد عرصه مسائل جناحی و سیاسی شود، تصریح کرد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مجلس خبرگان از جریان‌های خارج از مجلس خبرگان تاثیر بگیرند و دست‌های‌ مریی یا نامریی به آن فشار بیاورند و  اینگونه القا کنند فردی که در کنار امام نبوده و تا زمان حضور امام میانه‌ای با نظام نداشته٬ به عنوان گزینه ریاست مجلس خبرگان عنوان شود.

وی در خصوص جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: آقای هاشمی هم در بیانات امام خمینی (ره) و هم در دیدگاه مقام معظم رهبری از جایگاه والایی برخوردار هستند و کسی نمی‌تواند در خبرگان جای ایشان را پر کند.

این مبارز سال‌های پیش از انقلاب در ادامه به نقش‌ها و عملکرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اعصار انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان از افراد مطرح نظام و انقلاب بوده‌اند و اگر هم احساس خطر و تکلیف کنند بدون هیچ تعارفی وارد گود انتخابات ریاست مجلس خبرگان می‌شوند.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: اگر یادمان باشد مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی هم بیان کردند که آیت‌الله هاشمی ریاست مجلس خبرگان را به ایشان تفویض کرده و آقای هاشمی مصالح نظام و انقلاب را حتما در نظر خواهند گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: با وجود همه این مسائل من تعجب می‌کنم علیرغم حمایت‌های امام و رهبری از آیت‌الله هاشمی چرا مدعیان دروغین ولایت فقیه برخلاف نظر امام و رهبری علیه ایشان موضع‌گیری می‌کنند.

کد خبر : ۲۵۸۶۸۲