خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مخالفان رحیمی هم در لیست جعلی گیرندگان پول هستند

یک عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر لزوم اعلام اسامی کاندیداهای پول گرفته از محمدرضا رحیمی، خواستار ورود هیئت نظارت بر نمایندگان به این مسئله شد.

علیرضا منادی سپیدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تأکید بر لزوم ورود هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در زمینه اعلام اسامی گیرندگان پول از محمدرضا رحیمی در مجلس، تصریح کرد: این هیئت بنا بر وظایف قانونی خود می‌تواند به این مسئله ورود پیدا کند و درخواست به حق تعدادی از نمایندگان برای اعلام اسامی کاندیداهای مجلس هشتم که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند را بررسی کند.

نماینده مردم آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کسانی که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند باید مشخص شوند و پاسخگو این عمل خود باشند چرا که اگر اقدامشان آگاهانه بوده باشد، مجلس را زیر سوال برده‌اند.

منادی‌سپیدان، با اعلام اینکه قوه قضاییه تنها مرجعی است که می‌توان از کانال آن نسبت به روشن شدن این پرونده اقدام کرد، افزود: دیرکرد در اعلام اسامی واقعی، روند شایعات و شائبه‌ها را در جامعه افزایش خواهد، همانطور که در این رهگذر برخی رسانه‌ها با سوء نیت اقدام به اعلام اسامی غیر واقعی کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اعلام اسامی غیر واقعی نمایندگان در برخی رسانه‌های، تصریح کرد: در لیست یاد شده که موجب ناراحتی نمایندگان شده بود اسامی به چشم می‌خورد که از نظر جهت‌گیری‌های سیاسی در تضاد کامل با رحیمی بودند و این امر نشان‌دهنده این بود که جاعلان کلیات مجلس را نشانه گرفته‌اند و هدفشان تضعیف مجلس است.

 منادی سپیدان با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی نمایندگان، گفت: خیلی از آنهایی که از  رحیمی پول گرفته‌اند٬ وی رابه عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور می‌شناختند و اگر ریافت هزینه‌های انتخاباتی شفاف شود خیلی از اشتباهات انجام شده، رخ نخواهد داد.

کد خبر : ۲۵۸۲۳۱