خبرگزاری کار ایران

عمرانی در نطق میان دستور:

وزارت کشور برای خشکاندن ریشه مافیای داخلی مواد مخدر از بسیج مردمی استفاده کند

کد خبر : ۲۵۷۵۴۹

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو و شورای عالی آب باید انتقال غیرکارشناسی آب را متوقف کنند،گفت: موضوع آب و اشتغال مردم سمیرم مورد توجه رئیس جمهور قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، سکینه عمرانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 13 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت گفت: از سفر اخیر هیات دولت به استان اصفهان تشکر می‌کنم و امیدوارم درخواست‌های به حق مردم شهرستان سمیرم مورد توجه رئیس جمهور و هیات دولت قرار گیرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: در راس مطالبات مطرح شده از سوی مردم سمیرم موضوع آب و اشتغال قرار دارد، آب این مایه حیات رمز و راز تشکیل اجتماعات بشری چند هزار ساله در شهرستان سمیرم یعنی 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح (ع) است، شهرستانی به این قدمت که در زمان ساسانیان وزیر دربار داشته امروز به یکی از مراکز مهم مهاجرفرست در استان تبدیل شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: روستاهایی که زمانی در آن‌ها 2 هزار خانوار زندگی می‌کرد امروز در اثر کاهش شدید جمعیت از داشتن مدارس راهنمایی و دبیرستان محروم اند.

وی گفت: خشکسالی‌های اخیر، نبود اشتغال پایدار، کمبود شدید امکانات رفاهی و سلامت مهمترین علت مهاجرت مردم از شهرستان می‌باشد.

عمرانی افزود: سرزمینی که به لحاظ وضعیت خاص تپوگرافی، نزولات آسمانی به صورت روان آب از کف دره‌ها و رودخانه‌ها جاری شده و خارج می‌شود، تغییر شکل بارش‌ها از برف به باران و کاهش شدید نزولات در چند سال اخیر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده و محتاج بهره‌برداری آب از رودخانه‌ها شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: بر همین اساس مطالعات احداث سدهایی در نقاط مختلف شهرستان انجام گرفته که جمع تمام آن‌ها حدود 10 درصد آبی است که از منطقه خارج می‌شود ولی علیرغم پیگیری‌های فراوان و متعدد تاکنون موفق به گرفتن موافقت قطعی نشده ایم و همچنان با مقاومت مسئولان مربوطه روبرو هستیم.

عمرانی گفت: این در حالی است که هر روز مطالعات انتقال آب به نقاط دور و نزدیک را علم می‌کنند که این موضوع نه تنها مقرون به صرفه نبوده چرا که متضمن مخارج چند هزار میلیاردی است که بهای آب را بسیار افزایش خواهد داد و به همین علت این موضوع مورد اعتراض شدید مردم شهرستان قرار دارد و هزینه‌های اجتماعی سنگینی را در بر دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: مصرانه از شورای عالی آب و وزارت نیرو درخواست دارم ضمن احترام به مطالبات چندین ساله مردم کلیه مباحث انتقال‌های غیر کارشناسی آب را متوقف نمایند.

وی خطاب به رئیس جمهور نیز گفت: یکی از خواسته‌های فراگیر مردم از دولت تدبیر و امید ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار برای تمام اقشار جامعه مخصوصا قشر مستضعف است که امیدوارم این مهم به صورت جدی و عملی در دستور کار دولت قرار گیرد.

عمرانی خطاب به وزیر کشور ادامه داد: همانطور که استحضار دارید و جنبه‌های مخرب اعتیاد را می‌دانید انتظار مردم از حضرت عالی و سایر مسئولان ریشه کن کردن این معضل اجتماعی است که خود سرچشمه بسیاری از مشکلات دیگر و بدبختی خانواده‌ها است.

وی گفت: اقدامات فعلی گرچه قابل تقدیر است اما اساسی و اصولی قادر به ریشه کن کردن معضل اعتیاد نیست لذا درخواست داریم مبارزات همه جانبه از کنترل مرزها گرفته تا خشکاندن ریشه مافیای داخلی و فکر اساسی برای معتادان را در دستور کار خود قرار دهید. قطعا بسیج مردمی هم در این مبارزه اساسی به شما کمک خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از تلاطم قیمت‌ها و گرانی های بی‌رویه مورد درخواست جامعه است در حالی که طرح انتزاع دخالت وزارت صنعت، معدن و تجارت را از واردات کالاهای کشاورزی منع کرده درست در فصل برداشت محصولات شاهد واردات بی‌رویه برخی محصولات هستیم که معلوم نیست با کدام رابطه بی‌ضابطه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور درخواست ما این است که جلوی این گونه رانت‌های غیر قانونی را بگیرید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز